Walmart vil også streame

Hvis der stadig skulle findes enkelte broadcastere der – fortsat – mener at lineært TV og flow ditto er fremtiden, ser det nu ud til at selv Walmart mener det modsatte.

De købte – tilbage i 2010 – størrelsen “Vudu”, der er en slags “køb ind hos os” TV kanal, hvor der er modeshows og andet, der er “relevant” for kunder.

Det gik som du kan forestille dig ikke.

Seerne gider ikke reklamer for reklamernes skyld.

Så Walmart har været nødt til at tænke sig om.

Supermarkedet Walmark har besluttet sig for at blive streamer - bruger derfor en masse millioner dollars på at få produceret lidt indhold

Og selv om at det heller ikke kan overraske, har de fundet frem til at lidt drama er den rigtige medicin til deres kunder.

Derfor er de på vej med lidt af et sats, nemlig en heftig Bell produceret serie, der skal få seerne til både at kigge med, og måske endda hygge lidt med Vudu, der har udviklet en lang række second screen tiltag.

Som vi forstår det, er planen en række TV serier, hvor “Albedo” blot er den første.

Igen, det er Bell Media, der skal producere, så det er forventningen at der produceres på US mainstream niveau, da Bell Media allerede leverer indhold til blandt andet SyFy kanalen og flere nationale broadcastere i Canada, der plejer at sælge indhold som “Cardinal”, “Frontier” og “Killjoys” videre netop til USA, der senere kommer her til landet, via andre streamere.

Læs også  Apple og HBO sammen om Max

Den aktuelle serie, “Albedo” bliver produceret af Entertainment One (eOne), hvor Brad Peyton er tilknyttet som executive producer.

Han har indtil videre sørget for at Evangeline Lilly ( fra “Lost” ) får en ledende rolle, mens series creators og writers Max og Adam Reid (“Sneaky Pete”), skriver historien.

eOne har allerede planer om at sælge serien globalt, hvilket sagtens kunne tænkes at den kommer her til landet, som stream, på et tidspunkt.

Seriens handling foregår 150 år ude i fremtiden, hvor en detektiv, der er blevet sendt ud til “kanten” af “the solar system” for at undersøge en videnskabsmands mystiske død på en isoleret rum station.

Supermarkedet Walmark har besluttet sig for at blive streamer - bruger derfor en masse millioner dollars på at få produceret lidt indhold

Randy Lennox, president of Bell Media siger:

 -Partnering with eOne on this project ensures high-level international engagement, including this new collaboration with Vudu, starter han og bliver suppleret af Vudu chief Julian Franco.

Han siger:

 -Vudu is one of the fastest-growing video-on-demand services, and providing exciting original and exclusive programming like “Albedo” ( seriens navn, red. ) at no cost to our customers is key to our continued growth, starter han og fortsætter.

 -New programming efforts like this will delight audiences and allow Vudu to offer a unique value proposition to brand partners and advertisers, slutter han.

Som pointeret er Bell så store at de ikke rigtigt kaster sig ind i noget der ikke har en nærmest global aftale før den går i produktion.

Læs også  Inter BEE 2018 er åbnet

“Albedo” er indtil videre kun nået til Bell selv ( der også er Canadas største broadcaster ) og Vudu i USA, der altså er Walmarts streamtjeneste.

Walmart, har – igen som pointeret – tænkt sig om.

Derfor er det ikke kun “Albedo” de er på vej med.

Størrelsen er ydermere på vej med “Blue’s Clues & You”, der er et remake af Nickelodeon “Blue’s Clues, der denne gang bliver produceret af Viacom ( der ejer Nickelodeon ).

Ellers er “Adventure Force 5”, der er en spillefilm, om en gruppe specielt kloge elever samt et “reality talent show”, der skulle komme til at hedde “Turning Point” ( with Randy Jackson).

Dette show bliver produceret af Tiny Horse, der er US baseret.

Slutteligt skulle Walmart være på vej med et “travel show”, der kommer til at hedde “Friends in Strange Places”, med Queen Latifah som vært.

Du har gættet det.

Det koster en hulens masse penge at få seerne til at kigge med.

Omvendt, er de endog særdeles friske bare du tilbyder noget ordentligt indhold.

Der er i princippet ingen deadline på hvornår de mange nye Walmart shows kommer.

Sikkert ser det dog ud til at være at Walmart nu for alvor melder sig ind i streamscenen.

En udvikling der med pænt stor sikkerhed vil påvirke så fjernt som her i landet, da flere af de kommende shows og serier sagtens kunne tænkes at være “gode nok” til at andre streamere eller flow TV kanaler vælger at sende dem.

Læs også  Vi er pænt digitale her i landet

Walmart købte Vudu for omkring 100 millioner US dollars tilbage i 2010, og har indtil nu – mest – brugt tjenesten til at sende “Fashion Hero”, suppleret op med serier fra Sony, Lionsgate, MGM og Warner Bros. ( mest reality ).

Her lidt video der løfter sløret for hvor Walmart er på vej hen.

Nederste video blot fordi det rent faktisk er dem der skriver “Sneaky Pete”, der skriver den nye Walmart serie.