Sony opprioriterer IMS og skyen


Sony har netop udnævnt Stuart Almond til at styre en ny pan-europæisk afdeling for “Intelligent Media Services”.

Han bliver konkret chef for The European Intelligent Media Services team, der bliver til den del af Sony, der – mere eller mindre – beskæftiger sig med “cloud service”.

En tjeneste der hos Sony, vokser som bare pokker for tiden.

Sony opgraderer deres Intelligent Media Services IMS der skal til at fylde mere i porteføljen

Lidt mere konkret, sørger denne afdeling ( IMS eller intelligent Media Services ) for at styre “the transformation of the company’s solutions business”.

Som du har gættet det, er vi oppe i den helt tunge afdeling her.

Som eksempel er der 22 kamera typer der med eller uden “udvidelser” kan bruges i forbindelse med XDCAM air og eller Media Backbone Hive løsningerne.

Der – som eksempel – kan bruges til at “cloud klippe” 5-10 locations ( kameraer og feeds ) sammen til en udsendelse, helt uden SNG vogne eller andet besværligt og dyrt gear.

Intelligent Media Services (IMS), er dog meget mere, end muligheden for at kunne sende materiale hjem fra regnskoven.

Stuart Almond, der her de sidste fire år har haft funktionen som “udvikler af Sony Professional’s IT Workflow Solutions products and services portfolio” ( vi oversætter efter bedste beskub ), fortsætter altså med at lede og bestemme.

Sony opgraderer deres Intelligent Media Services IMS der skal til at fylde mere i porteføljen

Nu bare over hele det her “IMS”, der – mere eller mindre – er det hvor Sony ser ud til at mene at ( hele ) deres fremtid skal findes.

Læs også  Miller ude med gigant Fluid Head

IMS er med andre ord realiseringen af at udstyr er noget man henter på hylder.

Evnen til at bruge det er en helt anden historie.

IMS, tager så et skridt til, og udvikler “mulighederne” for hvordan “man kan bruge gearet”.

Noget der bliver stadig mere relevant i en verden, hvor “gear” bliver stadig mere “virtuelt” som i tilfældet med XDCAM air og Media Backbone Hive, der i begge tilfælde inkluderer hardware, men som først og fremmest er “virtuelle” eller “Cloud baseret” udstyr.

IMS er i den forbindelse fra IBC2018, hvor Sony udviklede deres “News Production platforme” til at inkludere XDCAM air og Media Backbone Hive, suppleret med “cloud-native Virtualised Production environments” og “Content Delivery solutions” samt “OTT services”.

Du har gættet det,

Sony opgraderer deres Intelligent Media Services IMS der skal til at fylde mere i porteføljen

Sony er i første omgang ude efter Enterprise kunderne.

Vi bliver dog bare ved at fornemme at de “helt små” løsninger, rent faktisk er mere målrettet “små producenter”, hvilket – ( vurderer vi ) tyder på at Sony både udvikler disse systemer til store broadcastere – samtidigt – med at de rent faktisk kan fungere i “små” miljøer, hvor der “kun” sendes hjem fra 5-20 locations om dagen.

Uanset dette, er Stuart Almond ny chef for IMS, hvilket Adam Fry, Vice President, Sony Professional Solutions Europe er glad for.

Læs også  Tech Tøser Tjekker MTG

Han siger:

 -We have been very transparent about our ambitions to grow our services capability and are making substantial strides in realising this vision. Today’s announcement is yet another example of seeing this in practice. We are firmly focused on delivering integrated, end-to-end consulting services and technologies across the content value chain that enable media companies to thrive within the future landscape of this fast-evolving industry. 

Han fortsætter:

 -Working as part of a Global initiative, IMS will bring existing as well as new services and micro-services to media organisations, helping them to create, control, connect and deliver content anytime, anywhere, to an unprecedented range of distribution platforms. To lead the expansion of IMS in Europe, Stuart Almond will continue to develop the IMS proposition and will be supported by a strong team of expertise that includes Customer Engagement, Product Management, Pre-Sales Engagement, Workflow Specialists, Consulting Architects and Marketing, slutter han og bliver suppleret af netop Stuart Almond.

Han siger:

 -We exist to empower media companies to revolutionise their businesses in the post-digital age, and our IMS are perfectly positioned to enable this, starter han og fortsætter.

 -With IMS, we are focused on the business needs of our customers; creating technology breakthroughs that deliver ROI and enable new and exciting ways to deliver deeper audience engagement, and partner with our customers over the long-term to create new and sustainable audiences, slutter han.

Læs også  Telestream lover masser af nyt på NAB 2019

Læs mere om IMS her

Læs mere om XDCam Air her

Læs mere om Media Backbone Hive her

Her et par af de nye “forklarings videoer” på både hvad hard og softwaren er i disse systemer.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.