Valg ugen var mere end en DR sejr

Sidste uge stod i den grad i valgets tegn.

En detalje der er endog meget udtalt blandt ugens tyve mest sete programmer, hvor rigtigt mange handlede om netop valget.

De ti mest sete programmer, der blev sendt fra mandag og frem – til og med onsdag, er således alle valg, valg og valg.

Og selv om at man kunne blive bange for at seerne fik “nok” af valg, ser det ikke sådan ud.

Onsdag aften var der således ( cirka ) 1.049.000 der så DR mens 756.000 seere så på TV2 og TV 2 News.

Dermed er det tæt på at valget sidste onsdag var netop så kigget på, at det er tæt på at være en af årets mest sete “begivenheder”.

FV19  var den helt store vinder i sidste uge - de ti mest sete programmer var således om demokratiets fremtid

Det er stadig korrekt at DR løb fra TV2, også på valg aftenen.

Igen.

Begge broadcastere havde netop så mange seere, over hele ugen, og i særdeleshed hele aftenen, at der – formodentligt gemmer sig tal der peger begge veje, hvis man nærlæser.

Som eksempel var der kun en meget lille forskel på antallet af seere ved 20.00 tiden på DR og TV2.

Her havde DR1 således 859.000 seere mens TV2 havde 800.000 seere.

Landskampen, der “burde” have været med i top ti, nåede “kun” op på en 11. plads, med 622.000 seere, hvilket må formodes at hænge sammen med den væsentligt lavere penetration denne kanal, har i forhold til de store hovedkanaler.

Læs også  Danmon på vej på NAB2018

Sidste uge slog forresten også en anden rekord.

Hver gennemsnitsdansker (?) på 3 år og derover så i snit15 timer og 4 minutters TV den uge.

Cirka 129 minutter dagligt.

Op fra 122 ugen før.

Tilbage i den kolde og mørke vinter så vi alle – i snit – 179 mintters TV om dagen ( uge 1 2019 ).

Tilbage til sidste uges mest sete formater og programmer, var der også plads til underholdning.

“Landmand søger kærlighed – jorden rundt”, endte således som det mest sete af slagsen, med – flotte – 545.000 seere, mens TV2 seerne fortsat ikke kan få nok af “Badehotellet”, som 469.000 seere genså, sidste lørdag.

DRs eneste underholdnings format (?) var “Fra Thailand til Thy – 10 år senere” og “Fra Thailand til Thy”, der begge hittede hos seerne med 410.000 og 408.000 seere.

Ugen var ikke overraskende “hård” ved de “små” kanaler, hvorfor der blot var 134.000 der kiggede med på “Boligkøb i blinde”, mens “Divaer i junglen” og “Forsidefruer” overlevede med 125.000 og 113.000 seere, ligeledes på TV3.

TV3+ havde i den forbindelse en hæderlig uge, da de sendte Formel 1.

FV19  var den helt store vinder i sidste uge - de ti mest sete programmer var således om demokratiets fremtid

Det var der 289.000 ( mænd ?) der godt lige ville se.

“Kvalifikation” og de andre op og ned -takst programmer klarede sig mindre godt.

Læs også  OL tager konsekvensen

De havde dog fra 122.000 og ned til 111.000 seere så der var altså en del der fandt informationerne og formatet relevant.

Kanal 5 sendte som pointere landskamp.

Og selv om at man kunne forledes til at tro at det betød at seerne kom ind tidligt og så “optakten” og alt det andet, er det ikke tilfældet.

Der var 104.000 der så optakt og 622.000 der så selve kampen.

Eneste andet format der kom op på mere end 100K seere på Discovery var “Voice Junior” der fik 106.000 til at kigge med.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.