The Perfection skudt på Cooke S7/i Full Frame og ana glas

Vi falder ofte over historier om bestemte typer glas der er brugt til bestemte produktioner.

Og selv om at det siger sig selv, er det – som regel – rigtigt lækkert glas det handler om.

Kombinerer man noget sådan med noget lækkert optage udstyr, har man – ofte – en flot Hollywood film, i den anden ende.

kombinationen af Cooke og VariCam Pure begynder at ligne en trend i Hollywood

Ganske interessant ser det i den forbindelse ud til at Hollywood, nu for alvor har fået øjnene op for et kamera, der er nærmest totalt overset her i landet.

Nemlig det dybt underfrankerede VariCam 35 og/eller LT.

Nu har Netflix endnu engang stået bag en produktion, hvor dette kamera har været igang.

Denne gang – tydeligvis – motiveret af at der skulle optages en masse i mørke, i eksisterende ( ikke ) lys og andet.

Det er dog mere “kombinationen” af glas og kamera, der er sjov her.

Produktionen, konkret Vanja Cernjul, ASC (“The Deuce”, “Crazy Rich Asians”), valgte nemlig at bruge full-frame Cooke S7/i glas, suppleret med Cooke Anamorphic/i glas i en produktion, der med stor tydelighed har “the Cooke look”.

Og selv om at det lyder som en kliche, er billederne faktisk næsten “for skarpe” og for “rige” i DR.

kombinationen af Cooke og VariCam Pure begynder at ligne en trend i Hollywood

Igen, sådan skal det åbenbart være i “The Perfection”, der er en gyser/horror film, der enten er, eller som kommer på Netflix lige om snart.

Læs også  FilmLight afholder colour masterclass

Igen.

Kombinationen af Cooke S7/i og Anamorphic/i glas, ser ud til at gøre en forskel.

Og nu hvor det hele er skudt i VariCam Pure, har du gættet det.

Filmen er skudt i 12bit RAW, og det i så stor en båndbredde, at det nærmest ikke at til at holde ud at tænke på, hvor data tung denne produktion må have været.

Valget af FF glas i stedet for “almindeligt” S35, sætter omvendt lidt turbo på forventningen om “hvad er det næste er “Panasonic finder på”.

Det er jo ikke specielt urealistisk at denne producent også ønsker at kaste sig ind i Full Frame/ VV markedet, nu hvor alle andre er derinde.

Og hvis de virkeligt skulle gøre noget der ville flytte grænser, ville et 8K 16bit kamera nok være – cirka det  – ingen regner med kommer.

Igen.

Vi har set et sådan kamera.

Det kom for en del år siden, og kan – i dag – findes til 30K dollars brugt på ebay ( Sony F65 ).

Forskellen på dette kamera og et – potentielt men på ingen måde annonceret – 8K VariCam, ville være at du med det fremtidige Panasonic kamera – mindst – kunne forvente et 5000 ISO kamera.

Černjul forklarer valget af Pure kombineret med Cooke:

Læs også  Den er god nok og i 8K

 -“The Perfection” demanded different looks for different parts of the story. We wanted each part to have a unique organic look, something built into the images on the set, during the filming, starter han og fortsætter.

 -A lot of it came from lighting and our diverse locations, but we wanted to add another visual layer optically. After initial testing of many different optical systems we decided to combine the Cooke Anamorphic/i’s with the S7/i’s. We chose both lens systems for the look they were giving us, rather than for sensor coverage or the aspect ratio, slutter han.

Se promo nedenunder.

Vi har også lige fundet en anden promo, nemlig promoen for “Late Night”, der er en Amazon Studios produktion.

Denne er også skudt på Pure, men med noget andet glas.

Her begge promoer.