Så er top 20 under 300K

Sommeren er endeligt kommet til landet.

Så meget at selv de faste seere begynder at falde af.

Der er således ikke et eneste format eller program, der kunne hente 500K seere.

Seerne vælger flowTV fra igen - sommeren er over os - kun store sports begivenheder kan redde seertallene

Og  selv om at de 20 mest sete programmer stadig henter seere, er det mindst sete ( nummer 20 ) nu under 300K, med 296.000 seere til “Ikke et ord”, der ellers blev sendt på den populære fredag aften.

De små stationer, lider – om muligt – endnu mere.

Nent kanalerne har således kun et enkelt program der har over 100K seere.

Dette, “Formel 1 – Grand Prix”, på 3+ havde 174.000 seere, hvilket ser ud til at understrege at der er lidt for mange reklamer på den kanal for tiden, da “Optakten” bare havde 59.000 seere.

Dermed er der sket noget morsomt.

Seerne vælger flowTV fra igen - sommeren er over os - kun store sports begivenheder kan redde seertallene

Discovery kanalerne har – pludselig – flere seere til deres faste formater, da både “Voice Junior” og “Politijagt” havde over 100K seere, konkret, 142K og 103.000.

Som tidligere år, hvor seerne totalt forlader flowTV ( her om sommeren ) er det – pludselig – de “faglige” magasiner, der vinder seernes opmærksomhed.

Det mest sete format i sidste uge, var således “Sundheds magasinet”, der med 485.000 seere totalt løb fra “Hammerslag”, der bare havde 479.000 seere.

Læs også  Valg ugen var mere end en DR sejr

Ugens landskamp UEFA U21 EM: Danmark – Serbien”, måtte nøjes med 477.000, mens TV2s “Klipfiskerne” fortsat klarer sig overraskende flot med 473.000 seere fredag aften.

Et skvat mere end 1,6 gange så mange seere som DRs “Ikke et ord” løb med samme aften.

DR kan dog stadig godt følge med i forhold til underholdning.

“Gennem Grønland” – Med Nikolaj Coster-Waldau hentede således 457.000 hen til skærmen.

TV2s genudsendelser, ser på samme måde at fange seernes opmærksomhed.

Seerne vælger flowTV fra igen - sommeren er over os - kun store sports begivenheder kan redde seertallene

“Badehotellet” havde således 432.000 seere, hvilket – igen – er flot.

Omvendt tyder noget på at seerne hellere vil underholdes med underholdning de kender, end premierer på “indhold” de ikke kender.

Magasinerne med “social slagside” storhitter ydermere.

Formater som “I hus til halsen” og “Trailerpark Danmark” hentede begge 425K og 402K seere hen til skærmen.

I den forbindelse ser det ud til at reality folket har slukket for deres TV.

Som eksempel kunne “Paradise Hotel” blot hente 72.000 seere ind på TV3, mens “Real Housewives of Beverly Hills”, lige klarede at hente 71K seere ind på TV3.

De “sociale” magasiner, som “Beliggenhed, Beliggenhed, Beliggenhed” hitter videre på TV2, med 387.000 seere.

Og selv om at det er lidt unfair, ser det ud til at TV2s “Fantastiske Hammerslag”, der ikke må forveksles med DRs “Hammerslag” også hitter.

Læs også  Alle mod 1 solgt til Tyskland

Et gæt kunne være at seerne bare “sådan lidt på automatik” ser Hammerslag, og så ellers bare kigger med.

Lidt som ugens søgsmål mod Netflix, omkring “Good Omen“, der i følge sagsøgerne normaliserer Djævlen.

Deværre er det ikke Netflix der sender serien.

Det er Amazon Prime.

Tilbage til “Fantastiske Hammerslag”, var der hele 357.000 seere der valgte at kigge med.

Som vi husker det fra sidste år, bliver kun dårligere fra nu af.

Og nærmest frem til engang i August.

Sommerens store sports begivenheder ( som Tour De France ) kunne – med lidt held – løfte tallene en smule.

Ellers er der nok ikke meget andet at gøre end at nyde solen mens den er der, og konstatere at det er der også en masse andre seere der gør.