Nent Group køber Rugby World Cup 2019

Folk der er vilde med at voksne mænd opfører sig specielt olmt, kan se frem til lammetæv i en sportsgren, der ikke rigtigt har gjort sig bemærket her i landet.

Det kunne sagtens tænkes at ændre sig nu, hvor Nent Group har investeret i rettighederne til “Rugby World Cup 2019”, der – bare – er  48 kampe, hvor verdens bedste Rugby hold spiller dette specielt svært at forstå spil.

Ganske interessant, har Nent Group og dermed Viaplay tjekket markedet ud, før de kaster sig ind i investeringen.

Nent Group har købt Rugby World Cup 2019 - og det lokale the Six Nations hvor England spiller mod naboerne

Og – ikke overraskende  – så er netop Sverige, Norge samt Danmark og Finland alle markeder der er i vækst i forhold til interessen i forhold til denne sport.

For dem der ikke lige havde tænkt sig at bruge et uvist antal timer på at se Rugby på TV, er der ellers godt nyt.

Planen er nemlig at sende alle de kampe, de 20 teams kaster sig ud i fra den 20. september.

Kampene der i den forbindelse bliver spillet i Japan, fortsætter så ellers frem til den 2. november, hvor den kommende mester kan glæde sig over at have vundet.

The Rugby World Cup der blev afholdt for første gang i 1987, er – åbenbart mest i Østen – en meget kendt sport.

New Zealand, der også er kendt for den der ( Haka ) dans, hvor de gør modstanderne bange.

Læs også  HDR er fremtiden siger forbrugerne

Det virker ikke altid, da Australien, såmænd også er pænt hårde til dette spil. ( de havde mesterskabet frem til 2015, hvor New Zealand bankede dem ).

Igen.

Nent Group har købt Rugby World Cup 2019 - og det lokale the Six Nations hvor England spiller mod naboerne

Nent Group gør jo sjældent noget halvhjertet.

Derfor har de også købt de eksklusive rettigheder til “The Six Nations Championship”, der er et årlig “lokalt” national mesterskab, mellem England, Frankrig, Irland, Italien, Scotland og endelig Wales.

Det har de købt frem til og med 2021.

I forhold til at Sverige, Norge samt Danmark og Finland alle er markeder i vækst, er der – i øjeblikket – 24.000 rugby spillere (9.000 registrerede ).

Og med mere end 820.000 rugby fans, i Sverige, hvor hovedparten er under 34 år og kvinder, vurderer Nent Group altså at det er en spændende sport at investere i.

Kim Mikkelsen, NENT Group Head of Sport siger:

 -Rugby union continues to grow around the world – Japan is set to host Asia’s first-ever Rugby World Cup and in the Nordic region the game is captivating more and more fans. Our coverage of the previous Rugby World Cup and the Six Nations has found an enthusiastic audience on Viaplay, and now NENT Group is showing all 48 games from Rugby World Cup 2019 live. Yet again we’re proving that, when it comes to the world’s best live sports, Viaplay is the only place to stream, slutter han og bliver suppleret af World Rugby Chairman Sir Bill Beaumont.

Læs også  Streaming udvikler nye seertyper

Han siger:

 -Rugby in the Nordic region has seen a marked uplift in fan and participation numbers in recent years. As the region’s leading streaming company, Nent Group will enable more people than ever before to engage with the tournament, reinforcing our belief that Rugby World Cup 2019 will be the most-viewed and most-engaged rugby event of all time, slutter han.

Det eneste vi så mangler at er vores lokale landshold kan være med.

Det ser – desværre – ikke ud til at være tilfældet.

Alle fire nordiske lande var med i kvalifikationerne til the Rugby World Cup 2019, men kom altså ikke med.

De kan så også se med her til september