Go Make Tomorrow

Sony har som altid et hot slogan med på IBC.

Og sådan er det også i år.

I år synes de at du skal “Go Make Tomorrow”, og da gerne på Sony gear.

Derfor tager giganten en god del af deres gear med til Amsterdam, for at du og andre kan se det og måske få talt de mange nyheder igennem.

Sony ser nemlig også ud til at være ved at forandre sig.

Bevares, der skal stadig bruges en masse isenkram når der produceres.

Sony tager et arsenal med på IBC2019 - herunder nye samarbejdspartnere

Men stadig større dele af produktionen bliver altså “tjenester” og dermed software, der lever i skyen, eller lokalt.

Stuart Almond, Head of Intelligent Media Services, Sony Professional Solutions Europe forklarer:

 -Our industry has undergone a significant transformation over the past 12 months, fuelled by the continued growth of cloud technologies and services, virtualisation of media services and the rising interest in AI and IP Live. We are looking forward to unveiling our range of new products and services that have been developed as a direct result of customer feedback and business needs at IBC. They will allow customers to address industry challenges with speed, greater flexibility, creativity and efficiency, starter han og løfter dermed sløret for at Sony netop satser på en fremtid ( i morgen ) hvor broadcastere sender fra skyen, klipper i den, og streamer fra denne.

Læs også  JPEG XS kommer til IBC2019

Som pointeret kræver det stadig gear at gøre sådanne ting.

Sony tager således på IBC2019 for at vise nyheder i forhold til “Live Production efficiency”.

Der er derfor en del nye IP Live gear fra denne producent på standen.

Sony tager et arsenal med på IBC2019 - herunder nye samarbejdspartnere

Sony kalder deres gear for Remote Integration (REMI) udstyr, der får mennesker og udstyr til at gå op i en højere enhed.

I den forbindelse er Nevion nu en del af Sonys ( line up ) på IBC.

Denne størrelse er med for at hjælpe med “virtualised media production” og “IP solution expertise”.

Ikke overraskende er 4K og HDR nu en integreret del af udstillingen.

Sony kommer ydermere til at vise XVS serie billedmiksere og diverse ( nye ) servere, der kan bruges til alt fra lokalt, til arbejde med skyen.

Sony har også deres HDC-5500, der er det ( længe ventede ) 2/3 tomme 4K CMOS Global Shutter sensor kamera, der blev “annonceret” på NAB2019.

Nu skulle det være blevet til virkelighed, så du ( mere eller mindre for første gang ) kan se 2/3 tomme CMOS arbejde i “rigtig” progressiv mode.

Sony har ydermere en del “automated production” udstyr med, hvor et studie – reelt – kan bruges til at sende fra og optage i, hvorefter studiet ( næsten ) klipper det hele sammen og sender det.

Læs også  Ny ProRes RAW optager fra Atomos

Sonys lEO eller Live Element Orchestrator, er som vi forstår det, den backbone der har været i Sony IP Live productions udstyr i et stykke tid.

Sony tager et arsenal med på IBC2019 - herunder nye samarbejdspartnere

Det er bare først nu at det bliver “offentligt” at det er navnet og at det dette der styres store dele af en IP produktion baseret på Sony løsninger.

Der vil blive installeret en Intelligent Media Services (IMS), så gæsterne også kan få en snak om IMS.

IMS er som – du måske er klar over – tit udstyret med VEN.UE, der er den “suite of services” der får en “almindelig” produktions facilitet til at blive til en moderne IP studie, der – som eksempel – kan snakke direkte med XDCAM Air 

løsninger.

Det bliver med andre ord – primært – high end udstyr, i den dyre IP ende, der bliver vist frem på IBC2019.

Bedst understreget af at media cloud platformen “Ci” og “Media Backbone Hive” bliver en del af oplevelsen på standen.

Vil du gerne se kameraer du allerede kender, skulle der komme en del FS5M2, FS7M2, Z190 og Z280 camcordere, der – godt nok – ikke er blevet opgraderet, men som nu spiller “lidt bedre” med de mange digitale og IP baserede løsninger Sony viser frem.

Læs også  Ny Sony High End mikrofon

Stuart Almond fortsætter:

 -IBC is always a great opportunity for us to meet with customers, not only to showcase our products and services, but to gather further insight on the challenges they face. As we focus on helping media companies to embrace “Live Your Vision” through the combination of our state-of-the-art products and customer-led services, our aim is to establish long-term partnerships that make the most of our expertise and help customers respond to market changes so they can make tomorrow, slutter han.

IBC2019 er fra den 13. til den 17. september.

Har du ikke tid til at kigge forbi, streamer Sony deres presse konference 9.30 fredag CEST.

Se eventuelt mere her.