TV2 fokuserer toppen

Så hedder TV2s nye administrerende direktør Anne Engdal Stig Christensen.

Og hun ser ud til at have en plan.

Et af de helt store områder som Anne Engdal Stig Christensen har fokus på, er – ikke overraskende – udviklingen af TV2 Play, der skal “accelereres”.

Det er dog ikke det eneste sted, der sker ting og sager, på TV2, efter den nye direktør er kommet til.

Ideen er nemlig ikke kun at “accelerere udviklingen af Play”.

Der skal også fokuseres på “dansk kvalitetsindhold på tværs af lineære kanaler og streaming”.

TV2 har slanket direktionen og fokusere på streaming og mere dansk indhold på alle platforme

Kommerciel direktør Flemming Rasmussen bliver således viceadministrerende direktør og kommer til at være en del af en ny “strategisk ledergruppe, der skal sætte yderligere kraft bag TV2s mange udviklingsprojekter”.

Samtidig bliver kanalchef Lotte Lindegaard nu programdirektør, der får “ansvaret for al eksternt produceret indhold på TV2s hovedkanal, TV2 Play, TV2 Zulu, TV2 Charlie og TV2 Fri”.

Dermed er der ikke længere nogen grund til at Anne Engdal Stig Christensen tidligere indholdsdirektørstilling eksisterer.

Denne bliver derfor nedlagt.

Det betyder at TV2s direktion reduceres fra fem til fire direktionsmedlemmer.

Anne Engdal Stig Christensen forklarer:

 -TV2s gældende koncernstrategi, der løber frem mod 2021, har det danske kvalitetsindhold som udgangspunkt og virksomhedens fortsatte digitale transformation som ambition. TV2 har oplevet en imponerende vækst de senere år og står i dag stærkt – senest illustreret med det bedste 1. halvår til TV2-kanalerne i ti år og TV2 Play, der har rundet 500.000 abonnementer. Strategien har således vist en tydelig retning i et marked med ændrede forbrugsvaner og stor konkurrence, men vi ser ind i en fremtid, der kræver nytænkning og innovation, og vi skal kæmpe hårdt for at bevare vores position i mediebilledet, starter hun og fortsætter.

Læs også  VR ugler altså mit hår

 -Det kræver blandt andet øget ledelsesmæssig fokus på såvel vores digitale udviklingsprojekter som vores indhold. Derfor glæder jeg mig over, at kommerciel direktør Flemming Rasmussen og kanalchef Lotte Lindegaard begge har sagt ja til at træde ind i nye roller, hvor de på hver deres måde vil bidrage til den nødvendige vækst og udvikling, forklarer hun videre.

 -Flemming Rasmussen er en stærk og målrettet leder, som har leveret imponerende kommercielle resultater i både et reklame- og distributionsmarked, der er præget af stor usikkerhed og indædt konkurrence. Ambitionerne om digital vækst er bundet op på mål om øget forbrug og ikke mindst øget omsætning på TV2 Play, og fra sit kommercielle ståsted kan Flemming Rasmussen drive TV2s nye strategiske ledergruppe og tværgående udvikling, så vi lykkes med vores projekter, slutter hun.

TV2 har slanket direktionen og fokusere på streaming og mere dansk indhold på alle platforme

Lotte Lindegaard nye programdirektør stilling, får også lige et par ord med.

Anne Engdal Stig Christensen forklarer:

 -Det er afgørende, at vi også i årene fremover udvikler vores indhold og har fokus på, hvordan vi bedst udnytter det på tværs af TV2s platforme – og Lotte Lindegaard er den helt rette til at løfte den opgave. Hun har med et imponerende strategisk arbejde sat en klar retning for TV2s hovedkanal, og hun er en ildsjæl. Samtidig er hun enormt ambitiøs og vil sætte en kæmpe ære i at lykkes med at tage TV2 Play til næste niveau rent indholdsmæssigt, starter hun og bliver suppleret af Lotte Lindegaard.

Læs også  Millionæren helt død

Hun siger:

 -Det næste ryk i udviklingen af TV2 Play forudsætter en fokuseret indsats, hvor det indhold, der i særlig grad driver streamingen, skal prioriteres sammen med de nødvendige ressourcer, og hvor vi schedulerer TV2 Play ligeså konsekvent som vores traditionelle kanaler. Det skal ske samtidig med, at vi fortsat skruer på kanalerne, så vi holder dem skarpe og relevante. At balancere begge dele er udfordringen, og det gør arbejdet som programdirektør særligt interessant, og jeg glæder mig vanvittigt til at kaste mine kræfter ind i indholdsudviklingen af TV2 Play, slutter hun og bliver suppleret af Anne Engdal Stig Christensen.

Hun siger:

 -Vi skal i de kommende år fortsætte TV2s digitale transformation og øge omsætningen på TV2 Play. En del af den øvelse handler om det, jeg kalder en public service-transformation, hvor vi tager vores forpligtelser og rolle i samfundet med os over i streamingverdenen og gør TV 2 PLAY til danskernes nye hoveddør ind til vores indhold. Den øvelse er afgørende for vores fremtidige position i det danske mediebillede og derfor også for vores omsætning de kommende år, og jeg glæder mig meget til sammen med alle de dygtige ledere og medarbejdere på TV 2 at løfte ambitionerne i strategien, siger TV 2s nye administrerende direktør.

Hun suppleres af Lotte Lindegaard:

Læs også  Mere royalt løb på TV2

– Det stærke indhold vinder, og derfor er fokus på relevans, substans og kvalitet afgørende – også i et digitalt medieforbrug. Med den udvikling er jeg mere end nogensinde optaget af TV 2s public service-opgave, hvor vi uanset platform kan gøre en forskel og samle danskerne om fælles oplevelser og skabe forudsætningen for et større engagement i vores demokrati.