DR på vej med ECCO Walkathons

DR har som bekendt aldrig haft problemer med at lade store danske virksomheder få deres navne ind over events, der passer ind i DRs “DNA”.

Derfor kan det vel heller ikke undre at DR nu er på vej med en ny omgang “Ramasjang Mysteriet”, denne gang i form af “ECCO Walkathon”, der snart bliver afholdt i hele fire steder rundt om i landet.

Kender du ikke “Ramasjang Mysteriet” handler det der om at “Kristian Gintberg løser mysterier”. 

Nu tager det format så ellers rundt i landet, og gøre det samme med “tusindvis af danskere”, der – hvis de møder op – kan se frem til at møde “Camping Vagn”, “Ronnie Roligan”, “Preben Pølsesnak” fra “Ramasjang Mysteriet”.

DR og ECCO er på vej med en række Walkathons rundt om i landet

Det hele bliver så ellers afviklet i København, Odense, Aarhus og Kolding, hvor forventningen er at 5-7000 børn – og deres voksne – “vælger familieruten” mens de “løser Ramasjang-mysterier undervejs”.

Som værten siger det:

 -Vi elsker, når DR’s programmer og brands kommer ud at leve andre steder.

ECCO Walkathon er i den forbindelse en “måde, at gå penge ind med fødderne”, hvilket skal forstås sådan at Ecco giver 7,50 kroner til Hjerteforeningen eller SOS Børnebyerne, for hver kilometer deltagerne går.

Det hele starter så ellers op den 8. september ved Kastellet i København, hvor deltagerne – ligesom i de øvrige byer – skal løse Ramasjang-mysterier, suppleret med en videohilsen fra Kristian Gintberg. 

Læs også  DR lover også en spændende EP valgaften

Han vil godt lige fortælle at “børn og voksne skal på jagt efter et par sko, der er forsvundet under mystiske omstændigheder”. 

Og nu hvor der overalt på ruten er “spor” og gåder der skal “løses” har du gættet det.

Det er for børn og deres voksne.

Dette arrangement bliver supplerende af lignende tiltag i Flakhaven i Odense den 21. september, på Bispetorvet i Aarhus den 28. september og på Akseltorv i Kolding den 12. oktober.

“Ramasjang Mysteriet”, er i den forbindelse ikke et nyt tiltag, men derimod noget der ofte kan opleves i DR Byen, hvor DR Rundvisning byder på den slags oplevelser.

DR Salg har ydermere solgt konceptet til “flere butikscentre”, herunder Lyngby Storcenter, der dog først afvikler deres i efterårsferien.

Vivi Okholm fra Global Brand Management i ECCO siger:

 -“Ramasjang Mysteriet” spiller godt ind i ECCO’s kids-univers, hvor fokus er på leg og læring – og ikke mindst læring gennem leg, starter hun og fortsætter.

 -I dette tilfælde er jeg sikker på, det vil give mange børn og voksne en god oplevelse, samtidig med at de støtter en god sag, slutter hun.

Det er 20. gang, Walkathon bliver afholdt i år.

DR estimerer at mere end “en halv million” allerede har været med på ture hvor gåderne kommer fra “Ramasjang Mysteriet”.

Læs også  Det der NDI - hvad er det egentligt