De unge vil godt reklamerne

Hvis du ind imellem har undret dig over at de unge ikke ser dine TV programmer, er det – vel sagtens – lidt som med reklamerne.

De unge ( Generation Z ) er ellers de “letteste at påvirke online”.

Jamen tænker du sikkert allerede.

Det er jo ikke TV.

Nej, klart er det ikke det.

De unge gider godt reklamer - de skal bare have en oplevelse for at se med - ellers sviner de den til

Men nu ser de unge altså ikke TV.

De er online.

Så hvis du vil have dem til at se TV, skal du “give dem det de vil have”.

Og hvad er så det.

Tja.

Det er straks en anden historie.

Adobe har dog netop sluppet en heftig analyse af emnet, der ser ud til at vise netop hvad du godt vidste, nemlig at den her unge gruppe på ingen måde har problemer med hverken reklamer, TV eller noget som helst andet.

Med det forbehold, at de unge altså kun gider det “de gider”.

Du skal – for eksempel hvis du laver TV – give dem “en unik brugeroplevelse”, der hvor de unge er.

De unge gider godt reklamer - de skal bare have en oplevelse for at se med - ellers sviner de den til

Og selv om at det er ved at være en kliche, så er det altså heller ikke på Facebook.

Gør du det, kan du – omvendt – hente dem over på TV, og der “påvirke” dem til at se en masse TV, forudsat at du lige husker at give dem “unikke brugeroplevelser” i et væk.

Læs også  KUMs årlige medierapport

Vurderingen, er i den forbindelse ikke vores, men Adobes, der netop har sluppet “Across the Generations”, der er baseret på en” spørgeskemaundersøgelse af 1214 engelske forbrugere mellem 18 og 75 år i perioden den 24. til 30. juli 2019″.

Og ud over at Adobe kan konstatere at “Generation Z er mest påvirkelig overfor online indflydelse” er de unge, “Across the Generations” parate til at følge begavede anvisninger.

Også til at købe ting online.

Som tidligere med det twist, at de insisterer på “unikke brugeroplevelser”.

Som eksempel, har de ingen problemer med at forære deres “personlige data” til alverdens tjenester, forudsat at de får en på opleveren til gengæld.

I konkrete tal, er Adobe nået frem til at 69 procent af generation Z er villige til at dele deres data med virksomheder, hvilket “kun” 52 procent af “Baby Boomerne” var/er.

De unge ( generation Z ) er dog klar over deres “personlige datas værdi”, hvorfor de forlanger en del for at forære disse væk.

De unge gider godt reklamer - de skal bare have en oplevelse for at se med - ellers sviner de den til

Lever den enkelte virksomhed ikke op til den aftale, får de fingeren på stedet, formodentligt suppleret op med en omgang offentlig tilsvining, de steder hvor de unge færdes.

Tænk et kort øjeblik “flow TV i 2019”.

Og forestil de mange unge du kunne påvirke, hvis du bare lige kunne finde ud/ få lov til at give dem en “fed brugeroplevelse” der hvor de unge færdes, først.

Læs også  Så faldt der ellers lidt priser af

Af andre tal, Adobe har sluppet er at 28 procent af generation Z “har tillid til, at virksomheder vil behandle deres data ordentligt” og “gøre det rigtige”.

Det er igen knap 10 procentpoint højere end hos de ældre “Baby Boomers”, hvor det kun er 17 procent af respondenterne der er så naive (?).

Det er muligt at læse mere i rapporten her i ikke kopierbar PDF, forudsat at du kan slippe fri for Adobes Geotagging, der – typisk – sender dig alle mulig forkerte steder hen.