BMW Berlin-Marathon gik Virtuel

Hvis du ikke lige var nede og løbe sammen med de mange andre i Berlin, her for nyligt, oplevede du sikkert ikke at hele arrangementet var blevet sådan lidt Sony agtigt.

Arrangementet blev nemlig transmitteret som/via Sony Virtual Production, der er en Sony tjeneste der tilbyder streaming, til mindre budgetter.

Det var dog ikke uden budget, men bare smart at Infront Productions valgte Sonys Virtual Production løsning, der – som du måske er klar over – er en “cloud-based live event broadcasting solution”, der holder omkostningerne nede samtidig med at det tilbyder en masse muligheder, der ellers ikke kunne lade sig gøre.

Og nu hvor Infront Productions, der producerede Berlin-Marathon, kunne bruge det i en masse kreative sammenhænge, viste det sig at løsningen såmænd er pænt heldig.

Sony, der er ude med historien er naturligvis mest interesserede i at fortælle at deres løsning er effektiv og strømlinede produktionen.

Et gæt er at løsningen såmænd også netop kunne gøre det hele lettere for producenten, der i stedet for at vælge ( som eksempel ) LiveU eller AViWest til at streame de fremskudte kameraer med, i stedet valgte Sonys Virtual Production løsning.

Smart hvis de fremskudte kameraer nu – for eksempel – er Sony kameraer, der kan streame direkte til Sonys cloud løsning.

Læs også  Pixellot er totalt automat på alt

Noget tyder på at det var sådan de gjorde det, nu hvor Deutsche Telekom var pænt meget inde over dette arrangement.

Som vi forstår det, brugte Infront Productions også cloud løsningen som “editor”.

De klippede med andre ord deres kameraer i Sonys “Virtual Production cloud billedmikser”, i stedet for at gøre dette i en OB vogn, udstyret med en masse fiber kabler, der skulle en tur rundt i Berlin by.

Endnu bedre, kan Sonys mobiltelefoner hentes direkte ind i Sony Virtual Production suiten, hvilket betød at de også kunne have en masse folk ude blandt publikum til at dække løbet på en ny og anderledes måde.

Peer Seitz, Head of Production, Infront Productions siger:

 -We see a real shift taking place in production. In the past, we brought the data centre to the event, sometimes in the form of an OB van, but now, we’re bringing the events closer to the data centre, simply by moving to the cloud and transferring content via the internet. We’ve collaborated with Sony Virtual Production for the BMW Berlin-Marathon and the set-up that we are implementing enables flexible resource allocation; in the future, it will allow production operators to work from wherever they want, starter han og fortsætter.

 -We’re seeing more interaction from users to the central production, mainly via social media. With cloud-based solutions like Virtual Production, we will be able to receive spontaneous video content contributions from fans all over the world. For us, that’s a completely new way of engaging with viewers, which will bring sports events to the next level, slutter han og bliver suppleret af Tiana Trumpa, 5G Product Manager at Deutsche Telekom.

Læs også  Apple springer RAW bomben op til NAB2018

Hun siger:

 -There is a growing appetite for personalisation in viewing experience. One way of increasing the engagement of viewers is by adapting their high-quality content created on smartphones into the production. At Deutsche Telekom, we want to enable production companies to achieve this by providing the required network capabilities, slutter hun.

Sonys Stuart Almond, der er Head of Intelligent Media Services supplerer:

 -At Sony, we are always evolving and responding to the market and we know that viewing habits are constantly changing. This drives the need for cloud-based solutions, which help content creators to reach their audiences anywhere and everywhere, starter han og fortsætter.

 -By listening to the market, we developed Virtual Production and are excited to see the way Infront Productions have been using it. This successful application will open the door to a completely new way of sports productions and fan engagement, and we are proud to be part of it, slutter han.

Her lige et par videoer om Sony Virtual Production og Sonys Intelligent Media Services