Fremtiden for next gen streamers

Her i ugerne op til at et par store aktører på verdens markedet går ind i streaming, er der en masse snak om fremtiden for deres kommende tjenester.

Og selv om at få er i tvivl om at Disney får succes med deres D2C ( direct to consumer ), er andre straks mere i tvivl om Apple TV Plus.

Der findes reelt to “overbevisninger” i den forbindelse.

Den ene er dem der mener at Apple er for “lukket et system” og “for meget til Apple kunder” til at denne tjeneste bliver til noget, særligt stort.

Her på redaktionen er det lidt sådan vi har det, dog med det forbehold at vi “tror” at Apple har en plan om at tilbyde en slags “next gen” tjeneste, der tilbyder indhold og “funktioner” der ikke findes andre steder.

Apple spås alt fra ingen kunder til over 100 millioner de første 12 måneder

Noget der bedst understreges af at Apple netop har tilbudt deres ( apple ) TV i en længere årrække, uden at bruger særligt meget energi på at få “hele verden” til at købe en boks eller to.

Tilbage til de to – ledende – overbevisninger.

Så er der som pointeret dem der ikke tror at Apple “hitter”, og derfor – mere eller mindre ender som en mindre amerikansk tjeneste, der selv der, ikke kan finde ud af at “ekspandere”.

Læs også  Millionæren helt død

Og så er der dem der vurdere at Apple TV Plus har over 100 millioner kunder til deres SVoD tjeneste i løbet af det første år.

I den sidste gruppe, finder du blandt andet Barclays, der er en global bank, der – løbende – vurderer forskellige markeder, blandt andet for deres investorer.

Noget de plejer at være ret gode til.

Derfor, skal man ikke tage det let når “Barclays’ analysts” vurderer at Apple løber med 100 millioner kunder i løbet af det første år.

Blandt de “forudsigelse” analytikerne fra Barclays er ude med, er ydermere:

 -We assume that about 50 per cent of those buying a device in the first year will accept the service, yielding well over 100 million subscribers a year from now. We exclude sales to China and our estimate of second and third devices at families, starter de og mener dermed at der vil blive solgt 200 millioner Apple TV bokse i løbet af de næste 12 måneder.

Tim Long, der er den citerede Barclays analyst fortsætter:

 -We assume that the trial period will last for one year, at which point we expect subscribers to decline as users opt out, and are partially offset by new additions. Of course the rate of churn will depend meaningfully on how quickly Apple can ramp up its content library, slutter han og løfter dermed også sløret for at Barclays tror på at netop de 12 måneders gratis abo Apple vil give til alle der væælger at investere i et Apple TV flytter 100 millioner kunder over på den platform.

Læs også  Starzplay kommer på Apple TV

Alle andre ender med at skulle betale 39 kroner om måneden, herhjemme.

Her lige en promo for tjenesten, som du kan læse mere om her.