Over en milliard så FIFA Womens World Cup 2019

Hvis der fortsat skulle herske tvivl om at TV markedet er under forandring, ligner de nyeste tal for FIFA Womens World Cup France 2019, et vink med en vognstang.

Dette verdens mesterkab, blev nemlig det, der endte med at få over en milliard seere, konkret 1,12 milliard seere, hvilket nu er det officielle seertal til dette mesterskab.

Som altid er det lineært TV der trækker mest med 993,5 millioner seere, der så mindst et minut “på et TV”, “derhjemme”.

Bevares.

Dette tal, er bestemt også interessant, da det betyder at der var omkring 30 procent flere der kiggede med end i 2015, der totalt havde 764 millioner lineære seere.

Men hvad der er rigtig spændende er de 481,5 millioner der så med via en “digital platform”.

Verdensmester skabet i fodbold for kvinder havde over en milliard seere

En stigning på –  tæt på – 400 millioner flere seere der kiggede med “digitalt” end i 2015 hvor bare 86 millioner så med på – for eksempel – deres telefon, eller tablet.

Finalen slog i samme omgang også en del rekorder.

Der var således 260 millioner der så finalen “live”.

Det gennemsnitlige antal seere var 17,27 millioner seere fordel på 205 territorier ( lande og områder )

I den forbindelse er det værd at bemærke at antallet af seere fra 2015 til 2019, nærmest blev fordoblet fra 8,39 millioner seere i snit til 17,27 millioner seere i 2019.

Læs også  Alt på Disney+ fra åbningen

FIFA President Gianni Infantino er sjovt nok glad, og siger:

 -More than a sporting event, the FIFA Women’s World Cup 2019 was a cultural phenomenon attracting more media attention than ever before and providing a platform for women’s football to flourish in the spotlight. The fact that we broke the 1 billion target just shows the pulling power of the women’s game and the fact that, if we promote and broadcast world-class football widely, whether it’s played by men or women, the fans will always want to watch, slutter han.

Der er ingen officielle tal ude om fordelingen af køn.

Et bud kunne dog være at en del kvinder – måske endda for første gang – valgte at se med, hvilket hævede seertallene voldsomt.