Sony er venner med Parallel Ads

Folk der beskæftiger sig med sports produktion, vil have bemærket at det ikke altid er de samme reklamer der kan opleves – samtidig – på de forskellige platforme.

Noget AGS AG (fra Schweiz) normalt står for.

Og selv om at det er noget AGS AG står for, kræver det en masse samarbejde med hardware leverandørerne.

Det er så her Sony kommer ind i billedet.

De har nemlig netop løftet sløret for at de nu er “full compatibility” med “Paralle Ads” løsningen.

Det kræver sine Sony kameraer - men  så går det også fint med Parallel Ads

En løsning der giver broadcasteren muligheden for at vise – forskellige – bande og andre reklamer på forskellige platforme.

Ganske som det er er muligt at have forskellige reklamer til at køre/løbe på forskellige markeder ( verden rundt ).

Det hele klares i hvad Sony kalder for en Dynamic Content Multiplication teknik, der – forresten – også dur til musik og andet.

Dynamic Content Multiplication eller DCM teknikken giver nemlig rettighedshaverne muligheden for at broadcaste op til hele fire simultane feeds, der kan bruges til “event-based LED advertising” i forhold til en enkelt kamera.

Det er nemlig kameraet det kommer an på.

Med udgangspunkt i de nyeste Sony kameraer er det nemlig muligt at sende op til fire strømme fra det enkelte ( for eksempel ) HDC-5500, der er det første “native 3x UHD CMOS sensor” kamera der – som du sikkert er klar over det – født med en Global Shutter.

Læs også  Teradek knækker også HEVC koden

Og nu hvor dette kamera er født til at kunne håndtere Parallel Ads, kan broadcastere der har valgt at investere i dette ( eller andre nyere Sony kameraer ) – i real time – dele markedsføringen op baseret på markeder og andet.

Seerne vil således kun se de LED screen reklamer de skal se, på de markeder hvor reklamerne er relevante.

rent teknisk kan det hele klares i den/de OB vogne der er på venue, der ( bare ) skal konfigurere de enkelte kameraer til at synkronisere med Parallel Ads løsningen.

Norbert Paquet, Head of Product Management, Sony Professional Solutions Europe siger:

 -We always work extremely closely with our broadcast customers, whether to enhance their operations to be more effective or to help them gain greater return on investment. DCM shares our ambition and vision when it comes to adding value to existing processes within the broadcasting industry. Combining our leading Sony system cameras with Parallel Ads is a fantastic demonstration of what joint innovation can achieve. We’re now thrilled to share the result with broadcasters and producers who can use this cutting-edge technology to gain more control over the content they share with global audiences while unlocking new revenue opportunities, slutter han og bliver suppleret af Karsten Schroeder, chairman, AGS AG.

Læs også  Nyt Leica SL2 5K hus

Han siger:

 -We’re extremely proud of our work over the past two years developing the Parallel Ads solution. It fundamentally broadens the horizons of rights holders, allowing them to engage with different sponsors simultaneously or tailor sponsored content to each market; greatly increasing its impact and value. Meanwhile, in conjunction with leading system cameras from Sony, broadcasters now have an ultra-low-latency, real-time solution that doesn’t sacrifice key features such as Slow Motion, slutter han.

Parallel Ads kan afvikles sammen med flere typer 4K live system kameraer fra Sony.

Blandt dem der virker er HDC-3500 og HDC-P50.

Parallel Ads blev brugt på LNR TOP14 finalen i Paris denne sommer, og forventes rullet ud hen over dette efterårs globale sports arrangementer og events.

Her en promo for løsningen