Disney spekulerer i forældre

elv om at det lyder lidt trist, er der sikkert flere forældre, der har “stukket barnet en iPad”, fordi de havde meget travlt.

Noget som Disney+ på ingen måde ser som et problem.

I følge Hub, der er endnu et analysefirma, betyder det nemlig at – op imod – halvdelen af alle amerikanske husstande er på vej til at købe abo på netop Disney+, hvilket – nærmest fra den dag tjenesten åbner – betyder at det da vist går ret godt for Disney. ( i USA )

Hub vurderer videre at Apple TV+ er med i forældrenes tanker, da de – for eksempel – har brug for en ny iPad så børnene kan se Disney.

DisneyPlus fører i kampen om forbrugernes opmærksomhed - ApplePlus er dog godt med

Og nu hvor der følger et års Apple TV+ med, er denne tjeneste – igen i følge Hub – ligeledes en af de potentielt store i USA.

Et par andre tjenester, som først kommer ud til resten af verden langt senere/aldrig, er HBO Max ( der forventes at blive global ) og NBC’s Peacock tjeneste ( NBC arkiv og Originals ), der begge kommer i foråret 2020.

Når Disney+ står så stærkt, hænder det sammen med at 6 ud af 10 vil kende Disney+ ( indholdet ) mens omkring 5 ud af 10 har hørt om Apple TV+.

I begge tilfælde – åbenbart – nok til at rigtigt mange forventes at investere i en eller flere af disse tjenester.

Læs også  YouSee klarer skærene

HBO Max og NBC Peacock er “kun” kendt af omkring 1 ud af 4.

Det samme antal der allerede før premieren “ved” ( har planer om ) at investere i Disney+, ( 25 procent vil købe adgang ), enten med det samme eller for 15 procents vedkommende der allerede er skrevet op til at modtage tjenesten.

Apple TV+ oplever at 6 procent af husstandende vil købe adgang til deres tjeneste. En god del af dem der vil købe, forventer at gå igang samtidig med at de køber et nyt Apple produkt.

Ikke overraskende er forventningerne til HBO Max og Peacock, specielt nu hvor tjenesternes premiere dag og indhold end ikke er kendt.

DisneyPlus fører i kampen om forbrugernes opmærksomhed - ApplePlus er dog godt med

Analysen viser yderemere at specielt Disney+ ser ud til at ramme lige i målgruppen.

Op imod halvdelen af de 16-34 årige gider ikke engang snakke om det.

De køber bare tjenesten når den kommer. 31 procent af gruppen har allerede købt eller gør det når det bliver muligt. ( det virker som om at analysen prøver at gradbøje købelysten )

Såkaldt “Subscription likelihood”, altså lysten til at købe adgang til Disney+, er “højere end hos nuværende Netflix kunder”, hvilket kunne betyde at dem der finder indholdet hos Disney mere relevant, dropper Netflix.

De unge har – for længst – gennemskuet at de er nødt til at tjekke priserne før de køber.

Læs også  1 ud af 4 ignorerede flowTV i 2020

Og her har Disney+ igen været smarte.

Deres tilbud ( der naturligvis kun eksisterer i USA ) inkluderer Hulu, og ESPN+ ( sport ), hvilket har fået op imod halvdelen af de 16-34 årige til have besluttet sig for at investere i denne løsning når den kommer den 12. november.

Peter Fondulas, principal at Hub and co-author of the study siger:

 -Our other research has shown that when it comes to TV subscriptions, many consumers are at zero-sum status—anything new they add will be at the expense of something they have currently, starter han og fortsætter.

 -As we saw in our Decoding the Default study, the platforms most likely to survive the new service onslaught are those that offer popular shows that one can’t watch anywhere else, and that make it easy to discover those can’t-miss shows, slutter han.

Her lige en promo for noget af det der kan opleves på Disney+