De unges vaner

Størrelsen Pop Culture Marketing agency/Experience12, har netop tjekket op på en kedelig udvikling, der – i hvert fald i følge Comic Con attendees – er netop så udtalt at det er værd at bide mærke i den.

De  – bureauet – havde nemlig – på forhånd – tænkt at de ville finde ud af hvor mange at de her unge mennesker sådan går og ser TV, netop fordi der er et sådan i deres hjem.

Og selv om at nærmest intet kan overraske, mere, er det alligevel pænt voldsomt at det nu kun er 34 procent af de unge Comic Con gæster, der overhovedet bruger et TV til at kigge på.

Et tal der – ydermere – er dalet med 13 procent siden maj, hvilket understreger at udviklingen mod “ikke at se TV”, er inde i en heftig udvikling.

Skulle du nu tro at der blot er tale om en uheldig analyse, baseret på ganske få, tager du ydermere også fejl.

Analysen er nemlig baseret på svar fra 1008 fans, der var taget forbi “the MCM London Comic Con”, hvilket understreger at det end ikke “bare” er i USA at problemet er udtalt.

Det er for længst nået til Europa også.

Pop Culture Marketing agency, der generelt kigger på netop “consumer habits”, har længe påstået at de unge ikke længere bruger helt så meget tid på at se TV som tidligere.

Læs også  Streamerne er flyttet ind i stuen

De har dog ikke været ude med så vilde udmeldinger tidligere.

De unge har dog ingen problemer med SVoD, hvilket understreges af at 54 procent af dem Pop Culture Marketing agency talte med forventede at de var kunder hos Disney+ i løbet af 2020, hvor tjenesten kommer til England.

Netflix, der også er vokset – her på det sidste – i England er fortsat den mest brugte tjeneste blandt de mange deltagere i the MCM London Comic Con.

Hele 82 procent mener således at netop Netflix er den bedste tjeneste.

I den forbindelse er Marvel eller DC på vej ned af bakke.

Deres fanbase er således droppet fra 83 procent til 78 procent på 5 måneder.

Fænomenet (CC) “Girl power” er til gengæld blevet en trend.

Unge kvinder der tager på Comic Con er nu blevet til 7 procent flere, hvorfor hele 41 procent af de fremmødte var kvinder denne gang.

Chris Whittle, Founder and MD of Experience12 siger om den udvikling:

 -It’s always interesting to get first-hand feedback from the fans at Comic Con London about their preferences, and our insight has proven useful in comparing consumer habits over the years. It’s exciting to see the ever-growing subscription platform market come into its own, especially as Disney+ is soon to hit the scene. Our research proves that fanbases are still increasing across the board, with classics like Pokémon and Star Wars staying strong, lsutter han.

Læs også  HBO Max til Canada via Bell Media - Sky klarer UK

Det er muligt at læse mere om Experience12 her og måske få neglene under lidt flere resultater.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.