YouSee Discovery konflikt sparker til problemet

Enkelte har sikkert tænkt over at den igangværende konflikt mellem YouSee og Discovery kunne ende med at blive den konflikt der fik seerne til at droppe Kabel TV.

Noget der begynde at ligne udviklingen.

YouSee har i Q3 tabt 19.000 TV kunder, hvilket de dog – indtil videre – har forklaret, intet har med den igangværende konflikt at gøre.

En påstand der sikkert er korrekt.

Tabet af kunder er nemlig “helt normalt”, da seerne allerede før konflikten blev en realitet var begyndt at “klippe kablerne”.

Noget man kunne fristes er en udvikling der nu eksploderer.

Her Discoverys sports rettigheder i 2020 – side 1

Discovery puster idag til konflikten idag, med en “Dplay kampagne”, der er tænkt som et spark i bollerne til YouSee. (for uindviede er det et sportsudtryk, kendt fra TV, der nu kan opleves som stream )

Konflikten ser nemlig ud til at betyde at Discovery vil til at tilbyde alt deres indhold, til en – særdeles interessant – pris.

En pris der ikke bare vil puste til ilden, men som også understreger at kunder der vil se Superliga og Reality, da bare kan streame dem på deres smarte TV.

Helt uden at være kunde hos YouSee.

Prisen for Dplay Sport er ellers 179 kroner.

Men nu hvor det er kampagne tid, er den røget ned på 99,95 om måneden.

Læs også  TV2 satser endnu mere på Play

De 99,95 kroner om måneden inkluderer så ellers adgang til alle livekanaler, hvilket betyder at dem der vil kan se alt fra landsholdets EM-kvalifikationskampe, til 3F Superligaen, Europa League, OL, Grand slam-tennis, de største internationale cykelløb og motorsport som Le Mans og Formel E, eller reality kan se med her. 

Her Discoverys sports rettigheder i 2020 – side 2

Christian Kemp, direktør hos Discovery Networks Danmark forklarer

 -Vi har ligesom mange andre stor fokus på den digitale udvikling og på hele tiden at kunne tilbyde det bedste produkt til den skarpeste pris. Derfor går vi i dag i luften med denne kampagne, hvor man får adgang til nogle af de største sportsøjeblikke via vores 11 livekanaler, og oven i det får du samtidig adgang til et kæmpe bibliotek af programmer, der tæller alt lige fra “Ex on the Beach” og “Profil af en morder” til “Gold Rush” og “Deadliest Catch”, starer han og fortsætter.

 -Dplay er i dag Nordens hurtigst voksende streamingtjeneste, og med vores Dplay Sport kampagne ønsker vi blandt andet at gøre vores sportsrettigheder så synlige og tilgængelige for så mange danskere som muligt. Vi håber samtidig, at dette tilbud kan være et godt alternativ til de mange YouSee-kunder, der mister adgangen til vores kanaler 1. januar, slutter han.

Bedst af alt, vil eksisterende kunder også nyde godt af tilbudet og få 6 måneder billigt, hvorefter prisen stiger igen.

Læs også  Dato på Disney Plus

Pakken, inkluderer ud over de mange timers sport også “det bedste” fra kanaler som Kanal 4, Kanal 5, 6’eren, Canal 9, Eurosport 1 og 2, TLC, ID og Animal Planet, samt alle kanaler som live feed.