Discovery markerer sig i Top20

Det kan da godt være at “Den store bagedyst” var sidste uges mest sete program, med 979.000 seere.

Det er bare ikke særligt mange i forhold til at Kanal 5 i mandags  (i princippet i næste uge da TV meter tallene altid er fra sidste uge ) der havde 1,1 millioner seere i snit, og peakede på 1,35 millioner seere.

Dermed var der – som eksempel vilde 460.000 flere der så med, end der kiggede på VMD i fredags på TV2.

Selv afgørelsen, havde det svært.

Den var der bare 836.000 der så.

Bevares.

Seerne er stadig glad for quizz formater - og elsker derfor også Jo Færre Jo bedre

Det er fortsat flotte tal, de mest sete formater trækker hjem.

Der kan vel bare ikke længere herske tvivl om at der er uendeligt mange – flere – der – ikke længere – ser disse formater.

Sidste uges 4. mest sete program, var i den forbindelse – igen – den nærmest lukningstruede Kanal 5.

De sendte nemlig Danmark – Gibraltar, der havde hele 680.000 seere, hvilket jo – igen – er voldsomt flot af en kanal, langt færre kan se, end – DR1 og TV2.

Som altid er seerne fortsat ikke vilde med kanalen resten af tiden. bedst understreget af at deres næst mest sete program var “Fodbold – Afrunding”, der tabte 523.000 seere på et par minutter.

Læs også  Få Dplay Sport på 3

Tilbage på listen over de mest sete programmer, er det fortsat TV2 der fører.

Deres “Jo færre jo bedre” løb således med 635.000 seere, mens det hyggelige “Kurs mod nord” fik 583.000 seere til at bruge deres onsdag aften foran TV.

Hammerslag, der bliver til meget mindre næste år, fik 569.000 sæt øjne til at kigge med.

Et potentielt problem for DR, der nu taber halvdelen af de seere der plejer at se dette format, da meningen er at sende halvt så mange programmer af dette format, som normalt i 2020.

Selv et kig tilbage på kommunisterne og deres verden, fangede seernes interesse på TV2.

Bevares, det handler mest om værten.

Men alligevel.

“Ingemann og Jerntæppets fald” fik flotte 538.000 seere til at kigge med på en ellers mørk og våd og blæsende mandag.

I forhold til DRs problemer næste år, er det lettere trist at se at DR blot fik 444.000 seere til at kigge med da de sendte Danmark – Georgien, hvilket blot rakte til en 17 plads over de mest sete formater i sidste uge.

DR var dog ikke helt alene om at vise at – ikke alt fungerer – i primetime.

TV2s “Danmark har talent” ser således heller ikke ud til at fange seernes interesse.

Læs også  Sommeren er fortsat over seerne

Der var således kun 391.000 seere der kiggede med, da talenterne blev vist frem på hovedkanalen i sidste uge.

Omvendt ved vi at det er blevet koldt, mørkt og permanent vådt, når Nent Group – som de havde det i sidste uge – havde hele 4 formater med mere end 200.000 seere.

Deres “Robinson Ekspeditionen” havde således flotte 244.000 seer, hvilket må formodes at primært bestå af seere i den – rigtige – kommercielle målgruppe, hvilket sikkert også betyder at der snart bliver shoppet en masse af det mad de lavede i “Masterchef jul”, der hentede 210.000 seere ind på TV3, hvilket bestemt er flot.

Bedst af alt kunne 3+ endnu engang understrege at rigtige drengerøve stadig ser Formel 1 (Grand Prix).

Der var således flotte 253.000 der så den – forresten – rasende flotte produktion, på den kanal i sidste uge.