Sport og reality skal løfte TV2 streams

TV2, der ellers har pæn succes med deres faste formater, ser ud til at have besluttet sig for at denne succes ikke bliver ved.

Så meget at de nu er på vej med en ny version af deres vækstplan for TV2 Play.

Og selv om at det ikke kan undre – i disse “fusions tider” – ser TV2s tiltag i forhold til deres streamtjeneste ud til at ligne TV, stadig mere.

Koncernen er således gået igang med at investere heftigt i – i princippet – lineære rettigheder til TV2 Sport X, der – bevares – bliver kaldt for en streamtjeneste, nu hvor det er muligt at se andet end et lineært signal.

Der vil dog være langt mere fokus på netop lineære “formater” da det jo aldrig er sjovt at se fodbold et par uger efter kampen blev spillet.

I den forbindelse er der ingen tvivl om ambitionerne.

TV2 vil have en million stream kunder.

TV2 håber på at få en masse kunder ved at streame reality TV som Keeping Up with the Kardashians, The Real Housewives og Vanderpump Rules

Her idag er det så tid for det årlige Media Talk møde, hvor TV2 har inviteret annoncører, mediebureauer og øvrige kommercielle samarbejdspartnere ind for at høre hvad planerne er.

Og med en million potentielle sæt øjne, der kigger med, er det jo oplagt nok at annoncører, mediebureauer og øvrige kommercielle samarbejdspartnere burde kunne lugte guldet, da det jo er der deres fremtidige kampagner skal til at leve.

Læs også  Nent Group køber Rugby World Cup 2019

Viceadministrerende direktør, Flemming Rasmussen, forklarer

 -Vi forventer, at TV2 Play kommer til at vokse markant i 2020, hvor vi skruer op for investeringerne i tjenesten. Det vil styrke TV2s abonnementsforretning yderligere, men det vil også have betydning for vores Addressable TV-forretning, hvor vores annoncører i 2020 får adgang til én milliard målrettede reklamevisninger på tjenesten, starter han og fortsætter.

 -I foråret 2019 rundede TV2 Play 500.000 abonnementer, hvilket svarer til, at én million danskere har adgang til tjenesten. Vores næste pejlemærke er én million abonnementer, og derfor accelererer vi udviklingen af tjenesten i de kommende år. Samtidig er jeg glad for, at vi også går ind i det nye år med en styrket tv-forretning, bl.a. takket være vores aftale med YouSee, der bringer vores tv-kanaler ud til flere husstande i 2020, slutter han.

For at kunne realisere de mange kunder, skal TV2 Sport X jo i luften.

Og nu hvor denne tjeneste, der ikke er en TV kanal, men en supplerende streamtjeneste, går i luften den 4. januar 2020, må man formode at mange sportsinteresserede hopper på tjenesten, der bliver fyldt op med “..en række internationale sportsrettigheder med nogle af verdens største stjerner – blandt andet spansk og italiensk fodbold, NBA-basketball, X Games og ATP-tennis med ekstra appel til især yngre mænd…”.

I den forbindelse er TV2 Sport X – lidt – en TV kanal, som TV2 selv kalder for “en digitalt født kanal”, der – ganske som Xee, allerede nu er blevet shoppet rundt som “helt almindelig” TV kanal hos de “traditionelle tv-distributører”.

Læs også  Sidste uges TV havde det svært

Salgsdirektør for TV2 Betalings-tv, Stig Møller Christensen forklarer:

 -Sport er en vigtig driver for tv-betalingsmarkedet, og dermed er sport også vigtig for TV2 Plays fremtidige position. Med udgangspunkt i lanceringen af TV2 Sport X og investering i serielle sportsrettigheder har vi lavet en ambitiøs vækstplan for TV2 Play, der bl.a. indeholder en ny sportspakke på tjenesten, som giver TV2 mulighed for at investere i sportsrettigheder på en ny måde og lade det være et aktivt tilvalg for vores abonnenter, om de ønsker adgang til TV 2s fulde sportstilbud. Samtidig investerer vi også i kvalitetsindhold til de øvrige pakker på TV2 Play, så vi løfter værdien for alle vores kunder, slutter han.

TV2s sportschef, Frederik Lauesen er også glad.

Han siger:

 -Vi har fået en smagsprøve på både La Liga og Serie A i det forgangne år, og vi kan heldigvis konstatere, at vores seere og brugere har taget godt imod det. Derfor er tiden inde til næste træk, hvor vi går all in på de spanske og italienske fodboldligaer. Det er noget af en game changer for os, at vi nu kan præsentere så meget topfodbold på vores nye kanal TV2 Sport X og TV2 Play. Det glæder vi os ufatteligt meget til, slutter han.

TV2 kan i samme omgang løfte sløret for at netop 2020 bliver det “største sports-år nogensinde” for TV2.

Læs også  Myterne om 4K stortrives

altså målt på volumen.

Slutteligt gør TV2 endelig det som – enkelte – har råbt efter i et par år, nemlig tilfører eksklusivt indhold til deres streamtjeneste.

I 2020 vil det derfor – eksklusivt – være muligt at se “Keeping Up with the Kardashians”, “The Real Housewives” og “Vanderpump Rules” på TV2 Play.

Med andre ord.

Vil du se disse reality formater, må du investere i TV2 Play.

Sune Roland, indholdschef for TV2 Play, forklarer:

 -Den nye aftale, som vi har lavet med hayu, betyder, at TV2 Plays seere får adgang til populære realityserier som “Keeping Up with the Kardashians”, “The Real Housewives” og “Vanderpump Rules”. Ud over adgangen til det store bagkatalog frigives nye afsnit af de fleste af serierne på TV2 Play samme døgn, som programmerne har premiere i USA, og serierne kan naturligvis ses med danske undertekster, slutter han.

TV2 har købt retten til at vise mere end 750 timers reality serier distribueret af hayu, der er en NBCUniversal ejet stream tjeneste, der allerede er (?) tilgængelig her i landet.

Nu bliver den så en del af TV2 Play Basispakken. (normalprisen var/er 49 kroner)