Synergien ankom til streaming

Nu var der som bekendt en del eksperter der “vurderede” at Disney+ ville score alle kunderne fra Netflix, Amazon og HBO, i de markeder hvor Disney+ er ankommet.

Intet ser ud til at mere fjernt fra virkeligheden.

I takt med at antallet af streaming tilbud – og dermed indhold – vokser, vokser forbrugernes lyst til at købe sig adgang.

Ankomsten af Disney+ har med andre ord absolut ingen indflydelse haft på forbrugernes andre indkøbte streamtjenester.

Bevares.

Disney+ har kun været i USA i et par uger, ganske som det er muligt at abonnere på tjenesten i  Canada og i Holland.

Og selv om at tjenesten mega hitter, med – omkring – 15,5 millioner nye kunder (baseret på antallet af gange deres software/player er blevet hentet ned fra Android og iOS butikkerne.

Detaljen er jo at det – mere eller mindre – er måden at få fingre i Disney+ på.

Hent software, køb abo og du er igang på alle platforme.

I den forbindelse vurderer Apptopia at Disney+ har tjent et skvat over 5 millioner dollars på et par uger, hvilket betyder at  i perioden, hvilket betyder at Disney+ er den mest sælgende app på alle leder og kanter.

I forhold til de penge Disney+ har tjent inn app, er det jo nærmest intet, da en af årsagerne til at brugerne har hentet apps er fordi at det var der de kunne få en uge eller 2 gratis.

Læs også  The Last Journey of the Vikings

Telcoen Verizon har i samme omgang et tilbud ude om at deres kunder kan få “ubegrænset data” og Disney+, ved at tegne et nyt abo.

Så de estimerede 15,5 millioner nye kunder, er altså i den lave ende.

Med så mange nye kunder skulle man tro at Netflix, Amazon Prime Video eller HBO nærmest øjeblikkeligt begyndte at tabe kunder.

Det er på ingen måde tilfældet.

Nyeste tal – ligeledes fra Apptopia – har end ikke bemærket en udvikling hos de andre streamere, hvilket kunne tyde på at markedet langt fra er “fyldt op” af indholdsleverandører.

Der er dog operatører der er blevet påvirket i USA.,

Størrelser som Hulu, ESPN og Roku er således også vokset, da de nu tilbydes i pakker med netop Disney+.

Hulu og ESPN+ tilbyder begge pakker hvor deres egen tjeneste og Disney+ er med.

Både Hulu og ESPN er vokset siden Disney+ gik i luften.

Hulu ser ud til at have vundet mest på Disney+

Hvis Apptopia har den mindste smule ret, og det har de nok, så har Disney+ haft omkring 25,6 millioner sessions hver dag siden de åbnede dørene.

Holdt op imod de 15,5 millioner downloads af app, er kunderne pænt aktive, og kunne sagtens tænkes både at se klip og daglige episoder på deres mobile enheder.

Læs også  Gode ideer lander på Zulu

Disney+ kommer til England og store dele af “western Europe” den 31. marts 2020. (det er ukendt om det inkluderer Danmark. Det er kendt at tjenesten kommer til England, Tyskland Frankrig, Italien og til Spanien på dette tidspunkt )