DR storhitter med streams

Selv om at DR som bekendt har indført en strategi, der handler om at de ikke længere vil tale om tal, eller markedsandele, har de ansatte mere end svært ved ikke lige at nævne at det såmænd går ret godt, nogle steder.

Altså målt på tal og antal – i dette tilfælde – streams af et af deres unge formater.

Serien Doggystyle, der idag er blevet udråbt til en favorit hos Maria Rørbye Rønn i en avis, er – i den forbindelse – ikke så lidt af et hit.

Serien der nu er nået til sæson 2 kan allerede se tilbage på en sæson 1, der havde mere end 350.000 streams af hver episode, hvilket – næsten – får serien ind på top tyve listen.

DRs største stream succes hedder Doggystyle - begge seriens sæsoner hitter hos de unge publikum

Listens mindst sete format i denne uge er dog vokset til at have 423.000 seere, hvilket er flot, nu hvor efteråret mest har budt på “mindst sete på top tyve formater” der har haft omkring 350.000 seere.

Tilbage til Doggystyle, er sæson 2 godt igang.

Og nu hvor DR kan konstatere at vilde 250K seere har streamet hvert et af de første 7 episoder, er der altså liv og glade dage på DRTV, hvor de unge ser ud til at herske.

Der er pressemøde i næste uge på DR, der lover at løfte sløret for hvad de mange besparelser, der – blandt andet – skal trække alle andre brugere over på DRTV kommer til at betyde.

Læs også  BBC har et problem mener Ofcom

Pressemødet må formodes at gå meget langsomt, da os “voksne” ikke er helt så hurtige til at forstå at streaming er det nye orange.

Her lige en promo for den nye sæson.