Jule TV hitter på TV2

Folk der ikke havde afsat hele deres søndag til at at forbruge lidt mere, fik – åbenbart – lige nøjagtigt – tid til overs til at se årets indtil videre mest sete julekalender, der med et slag også er et af årets mest sete programmer.

“Tinka og Kongespillet” havde således tæt på 1,3 millioner seere her den 1. december, hvilket ydermere betyder at denne kalender er “den mest succesfulde lancering nogensinde”.

Ud over det omtalte 1.284.000 seere, var der “en rekordhøj sening på TV2 Play”, som TV2 fortsat ikke vil løfte sløret for hvad betyder ( i antal ).

I takt med at de håber på at få en million betalende kunder, begynder det dog at presse på med at få “forklaret” både (potentielle ) kunder og Annoncører hvor mange øjne der rent faktisk kigger med, så de 500.000 kunder der allerede kigger forbi, ikke føler sig alt for alene, sammen med den overvældende mængde annoncørere.

Tilbage på TV skærmen er der dog ingen tvivl om at “Tinka og Kongespillet”, der for uindviede er en familiejulekalender, storhitter.

De flotte 1.284.000 seere er i den forbindelse den mest sete julekalenderpremiere siden “Tvillingerne og Julemanden”, der i 2013 havde flere seere.

Her var der 1.384.000 der kiggede med på TV2 mens DRs Pagten hentede 1.125.000 andre seere over på DR1.

Læs også  Streaming på DR nu med tal

Dermed er det vist svært ikke at mene at det var en “helt anden tid”, der i 2013, hvor seerne stadig ikke havde opdaget Netflix.

TV2 lover dog at seertallet til premieren (på 2019 kalenderen ) kommer til at vokse over den næste par dage, da TV meter stadig mangler at medregnet forskudt TV sening.

I den forbindelse blev der også sendt andre julekalendre på TV2s kanaler.

“The Julekalender”, der blev sendt på TV2 Charlie, fik 272.000 til at kigge med, ganske som “Pyrus i alletiders eventyr” havde 168.000 seere.

Slutteligt blev “Natholdets Julekalender 2019” set af 76.000 seere på TV2 Zulu, der dermed kan fejre en ny seerrekord på den station, da Top 20 listens meste sete Zulu program “Dybvaaaaad” blot havde 53.000 seere.

DR1 var også med i kampen om seerne og hentede 833.00 seere ind på hovedkanalen til “Julestjerner”.

DR2s adventskalender “Mord på DR2” havde 37.000 seere.

DR Ramasjang og DR Ultra sendte også flere julekalendere. Disse havde totalt under 100.000 seere, selv om at flere kalendre blev sendt flere gange på flere kanaler.

Det skal blive spændende at se om “Tinka og Kongespillet” kan holde på seerne de næste par uger.

Her lige en promo for en julekalender

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.