Netflix viser lidt tal frem

Den korte version af Netflix, er at størrelsen nu er så global at det nærmest er på sin plads at vi andre også ved hvor stor en succes Netflix er blevet.

Heldigvis for os, har de netop løftet lidt af sløret for hvor meget de rent faktisk er vokset, og hvor store de i det hele taget er.

Årsagen er som altid at Netflix har brug for at imponere deres investorer og aktionærer.

Specielt nu, hvor der endeligt er kommet et par globale konkurrenter, der – i det mindste i Disneys tilfælde – kan konkurrere med Netflix.

Noget der konkret kan ses ved at antallet af amerikanske kunder nu er stagneret, eller ligefrem dales siden året før, hvilket er første gang i mere end 10 år.

En anden spiller, der har været på markedet et stykke tid, Amazon, er ligeledes begyndt at blande sig i markedet.

Flere steder – som for eksempel i Madrid  – er det nu ikke længere kun Netflix der har etableret en “film by”.

Amazon har ligeledes etableret sig så de kan producere indhold til det spansktalende marked, der åbenbart higer efter flere film og serier. ( vi har fundet et par eksempler frem nederst ).

Indtil videre er der ingen af de globale streamere der har fået lov til at komme ind i Kina.

Læs også  NEP varme på Bexel

Og det var da heller ikke denne nyhed aktionærerne kunne opleve igår.

De fik derimod lidt tal, der såmænd også er interessante for resten af verden.

Her tallene:

Antallet af betalende kunder i, målt i Q3:

US og Canada – 67,1 millioner

Europe, Mellemøsten og Afrika -47,4 millioner

Latin Amerika – 29,4 millioner

Asien – 14,5 millioner

Source: Netflix

Når det er på sin plads, er det også relevant at se hvor store mængder indhold giganten har produceret.

Det har Variety Insight opgjort.

Og det er vildt.

Netflix kastede 371 TV serier på markedet alene i 2019, hvilket er vilde 54,6 procent mere end året før. der “kun” bød på 240 nye Originals.

For at sætte den mængde serier i perspektiv, havde Netflix premiere på flere serier – globalt – end hele den amerikanske TV industri producerede i 2005 

Forventningen er at Netflix kommer op på mere end 400 Originals i 2020.

I den forbindelse er Netflix forstat kun nomineret til 34 Golden Globes, hvilket er 2.6x flere end i 2018, hvilket kunne tyde på at fokus er – lidt mere – på kunstneriske serier, der kan være med i “konkurrencer” som Golden Globe awards showet.

2020 byder i den forbindelse på HBO Max, Quibi og Peacock, der – mere eller mindre – primært vil husere i USA.

Læs også  Vi ændrer ikke vaner mens vi ændrer vores vaner

Igen.

HBO Max, skulle med stor sikkerhed komme ud til resten af verden, mens Quibi og Peacock er mere usikre.

Sikkert er det dog at det vil betyde en større indholdsproduktion, hvilket understreges af Apples tilgang til markedet, hvor de “kun” tilbyder originalt indhold.

Ikke meget.

Men nok til at de har fået en masse (ukendt antal ) kunder i USA.

Her lige et par spanske serier der ser ud til at være det nye sort.