Disney løber fra Apple

Kunder er som bekendt nogle svære nogle.

Derfor er Apple ved at få tæv af Disney i disse dage.

Det er naturligvis de to giganters streamtjenester det handler om.

Og mens Apple burde kunne nå op imod 100 millioner kunder, globalt, er Disney+ – mere eller mindre – kun i USA.

Der er der til gengæld 41 millioner der har hentet den der Disney+ app, så de kan se med mod at betale, eller blot tjekke nyheden ud i et par dage.

Antallet af downloads, er i flere App Store og Google Play  analyser vurderet som det vildeste launch ( af en SVoD app ), nogen sinde.

I bedste stil, vurderes download af apps på hvad de er værd, hvis alle køber noget, efter at have hentet.

Og her går det godt.

Disney+ skulle i følge disse tal – der ikke er helt præcise – have tjent 43,9 millioner dollars i deres 2. måned, mod 53,3 millioner dollars i deres første måned.

Og 97,2 millioner i indtægt på et par måneder, er altså noget man bemærker i USA.

HBO Now, der er den nyeste tjeneste der kan sammenlignes direkte med Disney+ tjente som eksempel “kun” 23,7 millioner dollars på deres første 60 dage, selv om at de havde en ny sæson af “Game of Thrones” med i pakken.

Læs også  7 ud af ti amerikanere viser vejen

Eneste problem Disney+ har er at deres “The Mandalorian” der skulle have trukket hovedparten af kunderne over, er færdig, hvorfor kunderne nu venter på den næste serie.

I forhold til det der med indhold, sparker Disney+ nemlig også benene væk under Apple TV+.

Nye tal fra en YouGov poll i USA, udført sammen med Variety’s Intelligence Platform, viser således at 76 procent hellere vil se Disney+ end Apple TV+, som “kun” 48 procent ville vælge.

Det blev samtidig målt hvor tilfredse dem der så havde adgang til tjenesterne var.

Og har fik begge tjenester 4 ud af 5 i “tilfredshed”, så helt tabt er Apple altså heller ikke.

4 ud af 5 svarer jo til (cirka ) 80 procent, hvilket er heldigt, nu hvor Netflix er nede på (?) 74 procent, mens Amazon Prime Video må nøjes med 66 procents tilfredshed.

Et af de pinlige steder hvor Apple TV+ ser ud til at tabe er i forhold til “product design”, hvilket i forhold til SVoD jo handler om det interface, brugeren bruger, når der streames.

Her er det kun  53 procent der er “tilfredse” mod  77 procent hos Disney +.

Variety der står bag analysen siger det direkte.

Apple TV+ brugerflade minder mindst om Netflix, og det er forbrugerne ikke tilfredse med.

Læs også  Lidt tal fra NAB2017

Variety har desværre ikke spurgt ind til indholdet, der jo netop burde være en af de vigtige årsager til valg af streamer.

Det kan være at det kommer i den næste analyse.

Apple TV+ er allerede her i landet.

Disney+ kommer til marts/april (er forventningen )

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.