Nent og SF Studios laver børne TV

Det handler naturligvis om en aftale der går ud på at skabe indhold til de små, den aftale Nent og SF Studios netop har indgået.

Som vi forstår det er der således planlagt indkøb/produktion af 500 nye episoder af diverse serier fra SF Studios, der lander på Viaplay tjenesten allerede i løbet af 2020.

Lidt mere konkret skulle aftale – mest – handle om “Shaun the Sheep”, “Alvin and the Chipmunks” og endelig “Fireman Sam”, som du bliver nødt til at spørge dine børn om hvad hedder på dansk.

Aftalen, der ikke kun inkluderer produktion, men også indkøb af eksisterende indhold, udvider dermed aftalen som Nent Group allerede har med NBCUniversal, Nickelodeon og Turner, der også leverer indhold til de yngste på Viaplay.

Nordic Entertainment Group har ydermere besluttet sig for at forældre vil kunne parkere deres børn med en iPad foran “Robin Hood – Mischief in Sherwood” eller “Monchhichi”, allerede i år.

Det hele bliver – som altid – dubbet, da det jo ikke dur at børn skal læse bogstaver, for at kunne kapere handlingen.

I rene tal, vokser indholdet i Viaplay, målrettet unge fra 1200 episoder af diverse til børn til 1800 episoder, hvilket burde være mere end noget barn når at se i hele barndommen.

Læs også  Næste Original fra Nent er Box 21

Nent Group supplerer selv op med lokale produktioner som “Saga’s Stories”, “Fixi in Playland”, “Mia’s Magic Playground”, “Peppy Pals” og endelig “The Great Escape”, der alle – også – er produktioner målrettet børn.

“Saga’s Stories”, er i den forbindelse speciel, da den såmænd er co-produceret med netop SF Studios, hvilket understreger at indholds-samarbejdet altså går begge veje.

Filippa Wallestam, Nent Group Chief Content Officer siger:

 -SF Studios’ mix of local and international kids series and movies is a fantastic fit for Viaplay, which has the best and broadest kids offering anywhere in the Nordic region. We have long-term partnerships with major studios around the world and commission our own highly successful original series for kids. This is a unique position and proposition, and we will continue to invest in kids content of the highest quality in the years to come, slutter hun og bliver suppleret af Elsa Berg Bjärtun, Executive Vice President Distribution at SF Studios.

Hun siger:

 -We are very happy about this collaboration that further expands our partnership with NENT Group as distributor of our high-quality kids brands – both our own productions and the well-known IP in our rights portfolio. Children’s content has always been, and will continue to be, a key area for SF Studios as a leading distributor in the Nordic market, slutter hun.

Læs også  Ræs på Dplay