TV2 Play bare vokser og vokser

600.000 kunder der har valgt at købe adgang til TV2 Play.

Og selv om at kampen om kunderne er hård, vurderer viceadministrerende direktør, Flemming Rasmussen, på Producenternes Dag at Play vokser fordi Play er der hvor kunderne er.

TV2 tjenesten, der var en del der ikke troede på, da den kom, kan se tilbage på første år, med bare 56.000 abonnementer, tilbage i 2012.

Her 7 år senere er der 600.000 kunder, og – i følge TV2 – op imod halvanden million potentielle brugere.

Det var en del af budskabet på Producenternes Dag på Kvægtorvet, som viceadministrerende direktør, Flemming Rasmussen lancerede som “Kampen om kunderne” dagen.

Årsagen er oplagt nok at seere ikke længere er helt så loyale som de var engang.

Flemming Rasmussen forklarede:

 -Forbrugerne har fået nye vaner, og den ændrede kundeadfærd presser alle aktører i markedet. Kampen om kunderne har aldrig været hårdere, og i et presset marked er det vigtigt, at TV2 Play vokser. De færreste tænker måske over det, men TV2 Play er målt på abonnementer den næststørste tv-distributør herhjemme efter YouSee, sagde han blandt andet og fortsatte.

 -TV2s hovedkanal mister hvert år husstande, der fravælger traditionelt distribueret TV, og vækst på TV2 Play skal være med til sikre, at TV 2 kommer bredest muligt ud. Både af økonomiske grunde og i høj grad fordi vi vil bredt ud med vores gode public service-udbud. Det hele handler om at fremtidssikre TV 2 som kommerciel public service-virksomhed, og jeres indhold er vigtigere end nogensinde før, forklarede han videre om reklamemarkedet der er presset af Google og Facebook.

Læs også  Photokina hvert år nu

Han sagde:

 -Der er tale om penge, som går ud af økosystemet omkring dansk indhold. Hos TV 2 kæmper vi for at bevare pengene på danske hænder – til brug for fortsat høje investeringer i dansk indhold, sluttede han.

Indholdet

Programdirektør, Lotte Lindegaard, glædede sig også over fremtiden på Producenternes Dag.

Hun sagde blandt andet:

 -Vi skal være modige, og vi skal tænke nyt. Og vi behøver ikke spekulere på, at vi ikke må tabe et halvt sharepoint. Vi kan godt tåle at tabe lidt, når vi samtidig lykkes med at rykke brugere over på TV2 Play, som skal være danskernes nye hoveddør til TV2s indhold. Vi skal være klar til at tage imod danskerne dér, hvor de er på vej hen. 

Hendes overskrift var derfor “Vi accelererer TV2 Play”, der ( fortsat ) skal være “..Danmarks mest dynamiske streamingtjeneste med en daglig puls. Foruden fiktion, comedy og reality har TV2 Play nemlig fokus på nyheder, aktualitet, dokumentar og sport…”.

Hun forklarede videre:

 -Vi følger med i Danmark og udlandet, og vi er født med public service. Det tager vi med ind på streaming, forklarede hun videre.

 -Vi er public service med hjerne, hjerte, sjæl og hele kroppen, og public service er vigtigere end nogensinde i en tid, hvor vi konkurrerer med tilbud fra hele verden. Nogen skal udfolde de store dagsordener og debatter, fortælle om de ting, vi har til fælles, og engagere danskerne i demokratiet. Og det gør vi gerne. Med vores tv-nyhedsudsendelser har vi hver dag kontakt med 1,4 millioner danskere, én million er på tv2.dk dagligt, og News var sidste år Danmarks tredje største kanal. Lysten til at engagere sig er uændret høj.

Læs også  TV2 tager nord på - igen

I forhold til indholdsproduktion kom hun ind på dokumentarer som “Daginstitutioner bag facaden” samt underholdnings TV og events.

Hun forklarede videre:

 -At to mænd kan danse sammen i “Vild med dans” og ovenikøbet vinde, blev et vildt og stærkt billede i 2019 for danskerne – og for TV2, som er en kanal, der gerne vil være med til at nedbryde fordomme. I 2019 meldte vi os ind i klimakampen, og vi melder os ikke ud. Tiden er til, at vi godt tør tage et ansvar og være en del af en løsning, sluttede hun.