DR3 lever videre på Internet

Ganske som tidligere – dengang DR3 var en TV station tilbage i 2019 – findes der fortsat seere der ser denne “kanal”.

Desværre tyder en del på at de unge ikke længere har tid til at se med.

Igen med det forbehold at de absolut ingen problemer har med at finde DR3, hvis størrelsen sender noget de vil se.

Serien “Cougarjagt – Ung mand søger moden kvinde” er således et eksempel på at DR3 stadig kan en masse.

Den streamede 382.000 nemlig.

Når det er på plads, kan der dog ingen tvivl herske om at DR3 ikke har det helt som i sin storhedstid.

Nye tal, i følge Journalisten, ser nemlig ud til at vise at DR3 i 2019 havde – op imod – 1/3 af befolkningens bevågenhed.

Idag, konkret i januar, var der bare 1 ud af 10 der kiggede forbi DRTV versionen af DR3.

Dermed er tidligere populære formater, på vej til at blive glemt, hvilket – muligvis – også er hvad der er til at se i den nyeste opgørelse over DRs streamtal.

Eller rettere.

DRs streamtal kigger ikke på formater der har under 125.000 seere akkumuleret af stream og flow.

Og da DR3 – stort set aldrig – havde over 100.000 seere, er der altså kun en enkelt serie, med på listen, der er en “DR3 Original”. ( det er også den serie der blev streamet absolut mest i januar )

Læs også  Telestream lancerer ny Wirecast version

Alt andet, på DR3, må dermed formode at have under 125.000 seere.

Mediedirektør Henriette Marienlund, erkender i den forbindelse at DR3 har lidt problemer.

Hun er dog ikke overrasket over at der nu er færre der ser DR3 end tidligere.

 -Det er klart, at når man lukker en flow-kanal, så forsvinder der seere. Det havde vi regnet med, starter hun og fortsætter.

 -Men vi er selvfølgelig enormt opmærksomme på at følge det og sikre, at DR3-brandet stadig er på seernes radar og ikke glider ud af synsfeltet, forklarer hun videre om hvordan DR har planer om at gøre det.

Derfor er DR på vej med en række tiltag, der “skal gøre streamingtjenesten så god, at brugerne opdager og aktivt tilvælger DR3 indhold”.

Der bliver således arbejdet en masse med at “præsentere indholdet, så det “leder folk videre fra det ene program til det andet på streamingtjenesten”.

Og så vil “DR i højere grad markedsføre sine programmer på sociale medier og på selve DRTV-platformen”.

Henriette Marienlund forklarer:

 -Vi kommer til at arbejde mere med trailere, og vi skal blive bedre til at lave forklaringer af, hvad programmerne indeholder. Vi skal også blive bedre til personalisering, så man får foreslået ting fra bagkataloget, og vi skal arbejde med nyhedsbreve, som du kan signe op til og få besked om, hvad der er på vej på DR3, starter hun uden at ville garantere at DR3 når op på samme dækning som i flow-dagene.

Det er muligt at se alle tal – konkret stream og flow TV tal her.

Læs også  Viaplay har det ret godt

Her et par promoer for et par af de mest streamede formater på DR TV for tiden