EPOS og BLAST Premier er bedre venner nu

Hvis du nogen sinde har set eSport, ved du at det vigtigste – efterhånden – er lyden.

Og at det nærmest ikke er til at have med at gøre, hvis du “kun” kan se hvad der sker, uden at “føle” hvad spillerne oplever.

Alt sammen noget som BLAST Premier er klar over.

Derfor har de netop indgået et omfattende samarbejde med EPOS, der er en del af størrelsen Demant, der også ejer ting som Sennheiser og Oticon.

Og nu hvor eSport er ved at blive stor, ser det ud til at en masse virksomheder følger udviklingen.

Derfor – må man formode – er det snart tid til at de unge spillere sigere “Rush B”, “I molly ramp!” og endelig “Planting” i mikrofoner fra Sennheiser, der måske er branded som EPOS gear.

Sikkert er det i hvert fald at lyden på eSport er vigtigt og at EPOS nu sørger for at vi alle kan høre den.

Leo Matlock, Commercial Director, BLAST glæder sig over samarbejdet og siger:

 -Together we will bring to life the many ways that audio is so crucial; the player communication, and how their internal communication lead their actions in the gameplay.  To do all this with a world-renowned audio specialist who is investing in their gaming products is very exciting. We look very much forward to working closely with EPOS, slutter han.

Læs også  eSport rykker heftigt

Andreas Jessen, Senior Director, Global Product Management & Marketing, ( EPOS ) Gaming supplerer:

 -We’re really excited to partner with BLAST so we can tell the story of ultimate gaming audio through this exceptional event. As leaders within audio technology, we have unmatched dedication in creating premium headsets that let you truly zone-in and feel the game, while giving you a competitive advantage by bringing out every important sound cue, slutter han.

Det første projekt de to størrelser skulle være på vej med, skulle hedde “Get Mic’d Up”, hvor fans over den ganske verden, pludselig får lov til at høre hvad elite spillerne siger til hinanden, og hvordan de gør det.

Alt sammen noget der kommer til at ske i BLAST Premier Spring Serien, der startede op i januar, og som inkluderer 12 af verdens bedste CS:GO hold.

Og dermed også Astralis, 100 Thieves og Evil Geniuses.

I den forbindelse er det på sin plads at pointere at EPOS er et ny etableret dansk selskab, der er specialiseret i “premium audio and video collaboration solutions with design, technology and performance as paramount parameters”.

EPOS opererer allerede i mere end 30 lande, selv om at selskabet er etableret i 2020.

Læs mere om EPOS her