Tid til Digital Kids Today

Er du til børn, er her en god lejlighed til at se hvordan de digitale af slagsen, sådan går og har det.

Det er nemlig igen blevet tid til Digital Kids Today konferencen, der er på vej mod Aarhus igen.

Sidste år, var i den forbindelse en kæmpe succes, med mere end 140 deltagere, der sammen med de digitale børn, fandt ud af hvad “børn og unges digitale medieforbrug” rent faktisk er for en størrelse.

En succes, der – åbenbart – er så udtalt, at det i år er fjerde år i træk konferencen bliver afholdt, med mindre at regeringen ender med at forbyde forsamlinger der er større end 1.

Som altid, med en succes, er Digital Kids Today også under udvikling.

Derfor bliver temaet i 2020 “den ældste del af målgruppen: Tweens ‘n’ teens”.

De mange deltagere er i den forbindelse ikke kun dem, der kigger forbi “som publikum”, men bestemt også dem der kommer af professionelle årsager.

Det er således forventeligt at Digital Kids Today lader “de bedste eksperter og indholdsproducenter fra hele verden” komme til orde her, og på den måde give alle fremmødte “indsigt, værktøjer og viden om børn og unges digitale medievaner og forbrug”.

Målgruppen, altså dem der gerne vil deltage, er ” alle der arbejder med digitale oplevelser, marketing eller engagement for børn, tweens og teenagere”.

Læs også  NEP køber HDR og dominerer nu OB markedet

Og selv om at vi er tidligt ude med annonceringen, ser det ud til at det hele skulle blive til noget, da anvisnigerne om “ikke at mødes mere end 1000 mennesker”, jo “udløber” den 1. april.

Derfor burde det problem være væk, der den 23. april, hvor fremmødte i Filmby Aarhus kan være sikre på at få en på opleveren.

Og en masse indsigt i og værktøjer til at producere indhold der er tilpasset børn og unges digitale medievaner og forbrug.

Det meste er i den forbindelse end ikke på plads, med det forbehold at det skulle være sikkert at Jelena Stosic fra Kids Industries, med sikkerhed kigger forbi.

Denne gang med fokus på “teenageres digitale forbrugsvaner”.

På samme måde skulle Paul Tyler også have lovet at han kigger forbi og hjælper med at moderere.

Blandt de oplevelser de fremmødte fik sidste år, var indsigt i “Bridging digital & physical play and monetising brands”, som blandt andet Lego og Cartoon Network var forbi for at tale om.

En god del af sidste års taler og debatter, kan fortsat ses på Digital Kids Today’s site, som du finder her.

Vil du med, skal du også tjekke det site ud.

Som vi forstår det, er det allerede nu muligt at tilmelde sig arrangementet der bliver afholdt i Studie 2 i Filmby Aarhus.

Læs også  Grass Valley har fået et kunde panel

I bedste stil er det gratis at deltage.

Du skal bare tilmelde dig.

Indtil det hele er på plads skulle både site og FB siden bliver opdateret løbende.

Bag arrangementet finder du Filmby Aarhus, Funday Factory og Vision Denmark med støtte fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse og EU’s Regionalfond.