Nent skruer ned for priserne

Er du kunde hos Nent og forventer derfor en hulens masse sport, er her godt nyt.

Der kommer ingen sport.

Til gengæld vil alle eksisterende kunder kunne se frem til at priserne bliver sænket frem til der (?) kommer sport igen på størrelsens sportskanaler.

Nordic Entertainment Group har nemlig valgt at sænke priserne på deres Viaplay TV pakker, der både handler om sport og serier.

Folk der allerede er kunder, kan her i landet derfor se frem til at prisen er 99 kroner om måneden så længe “krisen raser”.

Da det gælder over hele norden, er det altså alle 1.568 millioner Viaplay kunder der kan glæde sig over at priserne bliver sænket hos en af de helt store spillere her i Norden.

Anders Jensen, NENT Group President and CEO, siger:

 -We are facing an unprecedented situation with widespread postponements of many major sports leagues and events. We understand and respect the decisions made by sports event organisers around the world, who are rightly focused on safeguarding the health and wellbeing of athletes and fans. We are in close contact with the organisers to discuss how things will be handled moving forward. Our first priority is always to deliver world class products to our customers, which is why we have taken the decision to make temporary adjustments to our sports package prices. We are working hard to add short term alternatives in sports and even more of the great original productions, series, movies and kids’ content that make Viaplay the Nordic region’s leading streaming service and home of great entertainment experiences. We are also determined to find ways of dealing with the consequences of this global crisis, and minimising the impact on our business moving forward, slutter han.

Læs også  Og årets bedste TV er

Så heldige er de til gengæld ikke i England.

Her er Sky Sports og BT Sport stålsatte på fortsat at flå deres kunder, der nu får absolut intet for deres penge.

Et typisk Sky TV abo koster i den forbindelse omkring 44 Euro om måneden.

Og selv om at det indeholder andre kanaler end sportskanaler, er det – ikke overraskende – sportskanalerne der er dyre.

Noget der understreges af at det er ret svært at se sport hvis du ikke lige supplerer med den billigste BT Sport pakke der koster 25 pund om måneden.

Pakker der i begge tilfælde – stort set – intet sender, nu hvor der ikker bliver spillet sport.

Sky Sports eneste officeille kommentar til udviklingen er:

 -We are working closely with all our partners to ensure we continue to deliver for all our customers as the threat of coronavirus continues to affect the sporting calendar. Sky Sports expects to be able to show sporting events which have been postponed, not cancelled, when they are rescheduled.

BT Sport fulgte op og forklarer:

 -We apologise to customers about the changes to the BT Sport schedule this month due to the impact of Covid-19. The situation is evolving rapidly and we are working with the leagues to continue to broadcast live sport wherever possible and broadcast games when they are rescheduled over the coming months, sluttede han.

Læs også  500.000 borgere uden TV pakke

Her i landet, har HBO Nordic løftet sløret for at deres kunder kan se en masse Toonix ( børne indhold ) mens de voksne kan hygge videre med voksent indhold på andre enheder.

Som vi er orienteret har det indtil nu været muligt at se med på op til 5 enheder.

Noget tyder på at HBO lemper deres (?) kontrol mekanismer, for eksempel så det er muligt at se voksent indhold på Apple TV, mens børn ser Toonix indhold på en iPad ( forskellige IP numre ).

Og så har Waoo suppleret op med at give “fri adgang til læringsspil under skolelukninger”. ( produktet hedder Skidos )

Som vi forstår er det tilbud til 4-11 årige børn der tidligere skulle tilkøbes for 69 kroner om måneden.

Administrerende direktør Jørgen Stensgaard siger:

 -Vi har testet Skidos over for en mindre gruppe af kunder med godt resultat, hvor vi kunne se, at børnene forbedrede deres færdigheder. Det var planen at lancere det senere i foråret som et tilbud til vore bredbåndskunder. Efter regeringens beslutning om at lukke skoler og institutioner fra denne uge, har vi fremskyndet lanceringen og besluttet at give fri adgang for vores kunder i op til 30 dage, slutter han og bliver suppleret af adm. direktør Adi Prakash, fra Skidos.

Læs også  Kampen om de sportsinteresserede fortsætter

Han siger:

 -Vi er utroligt glade for at kunne samarbejde med Waoo i dette initiativ og hjælpe børn og forældre med sjov og sikker skærmtid, slutter han.

Læs mere her 

Her en promo for produktet