NAB2020 bliver til NAB Show Express

Folk der havde håbet på at NAB2020 blev til den begivenhed de alle gik og håbede på, behøves ikke helt at fortvivle – helt så meget – som de – måske -var på vej til.

NAB2020 bliver nemlig “lidt” til noget alligevel.

Dette forstået sådan at folkene bag the NAB Show, har inviteret hvad de kalder “The community” til at kigge forbi The NABShowExpress.com, der er tænkt som et slags virtuelt NAB2020, der – ganske som det “rigtige NAB2020 – kræver at du registrerer dig, hvorfor det kun er registrerede der får “24 hour access to premium content” ( adgang til 24 timers indhold ), som vi gætter på vil være til at finde online i 48 timer.

The NABShowExpress.com kommer nemlig kun til at eksistere den 13 og den 14. maj.

Og en del af indholdet så får lov til at leve videre, eller om det også “expirer” efter et par dage, er ukendt. 

I bedste stil, kan du end ikke registrere dig endnu.

Det bliver først muligt her fra den 20. april, hvor du kan skrive dig op til at få adgang til “curated and customizable” nyheder, målrettet “the global media and entertainment community”.

Blandt de garantet overvældende mængder af indhold, vil du finde tre uddannelses kanaler, on-demand indhold og et “Solutions Marketplace”, hvor udstillere uddeler og fremviser “product information”, kommer med “announcements” og kører “demos” af det nyeste gear.

Læs også  NAB2020 er nu officielt aflyst !

Et gæt er at der bliver streamet fra alverdens “virtuelle stande”, der viser det nyeste frem og som er åbne for spørgsmål i bedste web-seminar stil.

Ikke overraskende er der fortsat ikke meget ude om hvad der kommer til at ske.

Sikkert er det dog at det er Brightcove Inc. og Frequency, der sørger for at de tre uddannelses kanaler fungerer og kører i perioden.

Disse er:

BEIT Express, fokuserer på “broadcast engineering and information technology”.

NAB Show Experience, tilbyder en række “educational sessions”, “product innovation showcases” og “interviews with industry trailblazers”.

Tech Talks, det klassiske “NAB Show Live Special Edition” show, der produceres af Broadcast Beat,  hvor “relevant conversations with NAB Show community influencers” bliver streamet.

Som vi forstår det, er de omtalte 24 timer, 24 timiers “indhold”, der kan indtages i det tempo du ønsker, lige så længe indholdet er til at finde online.

Forventningen er dog at indholdet kun vil være til at finde on-line, i de 48 timer The NABShowExpress.com, er “live”, så det er nok smart at komme op i NAB-gear i det sekund sluserne åbnes, og så ellers bruge øjne og ører som du plejer på NAB.

Hvordan du så ellers får tid til at besøge mere end 100 planlagte sessions, der inkluderer “interactive panels”, der oprindeligt var planlagt til at tage sted ved det originale NAB, klarer du som du plejer. ( igen. Det er forventningen at disse sessions kun lever i de 48 timer The NABShowExpress.com, “eksisterer”, red. )

Læs også  Panasonic bruger tiden på kurser

NAB President and CEO Gordon Smith kigger stadig forbi og holder hans “State of the Industry” tale, ganske som the Advanced Imaging Society, Advanced Television Systems Committee (ATSC), Broadcast Education Association (BEA), Future Media Conferences (FMC), #GALSNGEAR, Hollywood Professional Association (HPA), International Trade Association for Broadcast and Media Technology Suppliers (IABM), the North American Broadcasters Association (NABA) and Society of Broadcast Engineers (SBE), og en masse andre også kigger forbi og taler.

Det hele er naturligvis gratis, men kræver at du tilmelder dig.

Det kan du som pointeret gøre fra den 20. april, her.

Vil du hellere på NAB, åbner NAB2021 den 10. april næste år og varer frem til den 14.