Indhold indhold og indhold

Hvis bare DR eller TV2 var “en streamer”, gik det hele nok en del bedre.

Det ser i hvert fald ud til at være tilfældet i USA.

Her viser det nyeste tal at streamkunder nu er oppe på vilde 8 timers streaming om dagen, hvilket er lidt af en eksplosion i forhold til før krisen.

Dermed ser Covid-19 ud til at flytte netop så store markedsandele, at størrelser som Netflix og Amazon Prime ( der stadig er lille her i landet ) løber med markedet, nu hvor der ikke er noget sport i TV.

Analysen, er dog bliot foretaget blandt 2000 amerikanere, af OnePoll for Tubi, der er en kommende AVoD tjeneste. ( Som Fox står bag )

Omvendt skal det nok vise sig at der er noget om det, nu hvor rigtigt mange – mere eller mindre – er inde i deres hjem i de fleste af døgnets timer.

Samtidig med at TV er blevet til “corona tid”, , har streamerne skruet op for film og TV serier, hvorfor de – relativt få procent – TV her i landet er gået frem, er nærmest intet i forhold til streamerne, hvor – blandt andet – et “tigershow” på Netflix, der er mere reality TV end slapstick comedy, solgt som en dokumentar, ser ud til at være blandt de helt store vindere.

Læs også  TV2 Play udvider med Paramount+

Den reelle årsag er dog – ikke overraskende – at forældre – måske i afmagt – blot accepterer at deres børn ser film, hvilket er hvad 65 procent af de adspurgte forældre forklarer er sket.

Og nu hvor børn, er pænt vilde med at se film -som der er mere end nok af på for eksempel Netflix – er forbruget altså eksploderet.

Samtidig er antallet af streamtjeneste i den enkelte husstand fulgt med.

Tallene som OnePoll har fundet frem til, er at gennemsnitligt har den “enkelte person”, hvilket burde kunne oversættes til husstand, adgang til mindst fire ( betalings ) tjenester, mens næsten 40 procent er logget ind i 5 tjenester.

47 procent, altså næsten halvdelen har tjekket om de kunne “teste” flere tjenester – gratis – i et par uger, eller længere for der at se andre TV serier, der kun findes på disse tjenester.

Som altid er der ingen sikre tal på streaming.

Sikkert skulle det dog være at op imod 75 procent af alle amerikanere nu streamer mere end de gjorde før, og at de har planer om at fortsætte med at gøre det.

En – ganske morsomt – detalje i den forbindelse er at den enkelte husstand ( adspurgte person ) nu har adgang til så meget indhold, at det tager op imod 21 minutter – overhovedet – at finde ud af hvad den enkelte skal se.

Læs også  Warner får nye ledere i EMEA

En udvikling der har betyder at op imod 6 ud af ti blot ser noget de allerede har set, da det er lettere end at prøve noget de ikke kender. ( 56 procent ).

I den forbindelse binger – hovedparten – nu de serier de ser.

Når der først er trykket play, lader – de fleste -bare showet køre videre ( de binger, episode efter episode ).

Op imod 50 procent ser således det enkelte show ( serie ) på under 48 timer.

En talsperson fra Tubi siger:

 -The findings of the survey illuminate just how much people are turning to streaming as a way to stay entertained and cope with social isolation, starter personen og fortsætter.

 -Americans are bingeing more content than ever before, seeking free streaming options alongside subscription services, and turning to password sharing as a way to find more content, slutter vedkommende.

Er det så alle der har købt adgang til de mange tjenester der betaler for dem.

Bestemt ikke.

42 procent deler deres passwords, og to ud af 5 bruger deres gamle kærrestens password.

Og så er der alle dem der “bare” bruger konen/mandens password.

47 procent af alle mænd låner konens password, mens 41 procent låner mandens.

Talspersonen fra Tubi forklarer videre:

 -As more people are staying home to practice social distancing, streaming and entertainment has never been more important. Whether you’re looking for new TV shows and movies to round out your streaming library, or you want to save a bit of money, checking out free, ad-supported streaming services is a great option, slutter vedkommende.

Læs også  Hvad er det så Apple vil ?

Her en promo for en af de mest populære serier på Netflix for tiden.