YouSee ude med heftige prisstigninger

( visse ) Kunder hos YouSee ser ud til at stå foran en heftig omgang prisstigninger.

Priserne bliver nemlig justeret så heftigt at selv stangstive sportsfans, der bare ikke kan få nok af YouSee, burde bemærke at der er forbløffende lidt sport på TV.

Og da det betyder at der heller ikke er ret meget hos landets største distributør, YouSee, kan det undre at de nu har besluttet sig for at hæve priserne så voldsomt at de – hvis der var tale om en generel prisstigning – ville tjene – op imod 150 millioner kroner – mere om året, alene på deres TV produkter.

Kunder der betaler 481 kroner om måneden, eller 5.772 årligt, skal nu til at betale 577 om måneden eller 6924 kroner, hvilket må siges at være en nærmest grotesk prisstigning, på små 20 procent.

Igen.

YouSee argumenter med at “priserne ikke er fulgt med”, hvorfor giganten blot hæver priserne med 20 procent mens de håber på at kunderne ikke bare løber skrigende væk.

Prisstigningerne kommer nærmest på det værst tænkelige tidspunkt, her hvor alle broadcastere kæmper med det samme problem, nemlig at alt det de har lovet seerne ikke bliver leveret, hvorfor YouSee måske burde udvise lidt pli.
Sådan har de det ikke, de ser i stedet ud til at tro netop så meget på at deres produkter, at en prisstigning på 20 procent sikkert ikke betyder meget for kunderne.

Læs også  YouSee bløder som aldrig før

Også selv om at dem med 100 sports kanaler – lige for tiden – får 100 gange så lidt sport, som de betaler for, har YouSee besluttet sig for indføre prisstigningerne den 1. juni.

Som det fremgår af opgørelsen over deres priser, er YouSee så smarte, at de allerede idag forlanger forskellige beløb for identiske produkter, hvilket burde undre alle fra forbrugerrådet til kunderne, der – for eksempel – kunne undre sig over at nogle kunder betaler mere end andre for det samme produkt.

YouSee der – tidligere på året – droppede at distribuere 11 “danske” kanaler, hvilket burde have resulteret i en heftig prissænkning, er i det hele taget ret sikre på deres kunders lyst til at betale mere for mindre.

Priserne blev nemlig ikke sænket.

YouSee åbnede blot op for at alle kunne se 50 kanaler til i påsken.

I bedste stil uden at kompensere de kunder der allerede betaler for adgang til disse kanaler.

Eva Birgitte Bisgaard, der er kommerciel direktør i YouSee, er idag ude og forsvare prisstigninger på op imod 20 procent i Ekstra Bladet, hvor hun siger:

 -Jeg kan godt forstå, at de kunder, der er berørt af denne prisstigning, ikke er glade for den. Det er vigtigt at understrege, at de justeringer, vi foretager her, ikke er en generel prisstigning på vores listepriser, men en justering af en række ældre produkter, hvor prisen ikke er fulgt med den generelle prisudvikling, starter hun og fortsætter.

Læs også  Folk klipper kablet og ser videre i UHD

 -Derfor får de ( kunderne, red. ) desværre også en større prisstigning. De berørte kunder vil få en mail eller et brev i løbet af de kommende uger, slutter hun.