Badehotellet skubbet et par måneder

Noget tyder på at de får ekstra travlt på dette års optagelser til den kommende sæson af “Badehotellet”.

Produktionen, der – som bekendt – altid optages så alle scener er badet i solskin, bliver – i år – skubbet et par måneder, hvilket – i værste fald – kunne betyde at der skal tilføres en masse “sol” i form af store (/ større ) lamper i denne sæsons optagelser.

Omvendt er produktionen netop så populær at de – omkring – 1,5 millioner seere der kigger med hver gang, sikkert mere glæder sig til gensynet, end banale detaljer som at solen, måske ikke helt skinner som den plejer.

Igen.

Produktionen bliver i år skubbet frem til august, nu hvor der som bekendt er Corona over alt.

Producer, Michael Bille, er dog stadig glad.

Han forventer nemlig at produktionen kan gå igang til august, hvorfor sæson otte – formodentligt – stadig kan færdiggøres til udsendelse sidst i janaur 2021.

Forsinkelsen betyder at de spillere der normalt har travlt i perioden, får sig en sommerferie de ikke har fået sig siden serien startede.

Som eksempel kommer Amalie Dollerup til at slappe af denne sommer, som hun skulle have forklaret til mindst et ugeblad.

Ellers glæder hun sig til at være med, når optagelserne tager fart igen.

Læs også  TV2 igang med næste års julekalender

TV2 har netop offentliggjort deres Q1 regnskab og nævner – naturligvis – også der “Badehotellet” som en af de klare årsager til fremgang i seere og andele.

Koncernen kan således se tilbage på et kvartal hvor hele 48 procent af seernes TV sening foregik på TV2 kanaler.

En brutal fremgang på hele 7,6 procentpoint i forhold til året før.

Lotte Lindegaard er glad og siger:

 -Det er overvældende og en endnu større fremgang, end jeg havde turdet tro på. Det er vanskeligt at forestille sig, at den høje stigningstakst kan fortsætte på samme niveau i 2. kvartal, starter hun og fortsætter.

 -Vi oplever fremgang til alle TV2-kanaler i 1. kvartal – faktisk også til TV2 Sport, ligesom TV2 Sport X er Danmarks næststørste dedikerede sportskanal, selv om kanalen blev født som en digital kanal til streaming. Allerstørst relativ fremgang ser vi til nyhedsdækningen på TV2 News, der har fået større udbredelse hos alle tv-distributører, og til underholdning, fiktion og livsstil på TV2 Charlie og TV2 Fri, slutter hun.

Til sammenligning er DR kanalerne nu nede på 32,8 procent af TV seningen mod 36,9 procent i samme periode året før.

TV3 kanalerne havde både i år og året før 9,7 procent af tv-forbruget.

Og selv om at det ikke kan overraske gik Discovery kanalerne ned fra 8,8 procent i 1. kvartal 2019 til 4,5 procent i 1. kvartal 2020.

Læs også  FilmFyn er glade

Største nye spiller er Xee, der løb med 0,9 procent af tv-forbruget i 1. kvartal 2020.

Her en promo for serien