Trenden hedder igen YouTubeTV

Vi har stadig ikke fået “YouTube TV” til vores del af verden.

I hvert fald ikke i samme form som fænomenet kan opleves i USA.

Her er det – over de sidste par måneders tid – blevet ganske populært at skifte fra en eller flere udbydere af “relativt dyre betalings TV kanaler”, til YouTube TV, der samler en god del af betalingskanalerne til en væsentligt bedre pris end giganterne selv ser ud til at kunne, eller være parate til at sælge deres produkter til.

Tiltaget der minder en del af Apple TV +, der – som bekendt heller ikke findes her i landet.

Igen.

Ikke i den form der kendes i USA, hvor alle betalingskanaler og streamtjenester kan “tilkøbes” med et enkelt klik, hvorefter du har adgang til alt fra PBS TV, til betalings kanaler.

Og hvor Apple “bare” formidler adgang til kanalerne, er YouTube altså ude med en række “tilbud”, der nu har fået CBS, til at flytte deres “All Access” over på YouTube.

Bob Bakish, president og CEO for størrelsen forklarer at det der er tale om en omgang “rebrand and relaunch of a transformed product”, der – er moderne for – folk gider ikke købe vores produkt, så vi prøver lige en gang til.

Læs også  Trenden er D2C

CEO forklarer videre at opdateringen af produktet bliver en “compelling foundational service for some consumers and a differentiated complement to what some other consumers already have”, der supplerer de eksisterende CBS on-demand bibliotek, der nu kan opleves som en del af YouTube, ( on demand ) sammen med indhold fra Nickelodeon, Comedy Central, Smithsonian, MTV, BET og Paramount, der tilfører mere end 100 nyere spillefilm.

CBS All Access på YouTube bliver ydermere fuld af “first-window content”, hvorfor dem der har klippet kablerne til deres betalings TV udbyder, stadig kan opleve sidste nyt fra NFL, NCAA, PGA og UEFA, til en – potentiel – bedre pris.

CBS størrelsen Pluto, der såmænd også findes i Tyskland, Østrig og i Schweiz samt 17 Latin Amerikanske lande – ud over i USA – har ingen problemer, selv om at der er tale om en kabel TV kanal.

En kanal der derfor er på vej mod Brasilien, Spanien, Frankrig og endelig til Italien.

Tilbage på YouTube TV er ViacomCBS på vej med BET, CMT, Comedy Central, Paramount Network, MTV, TV Land, VH1 og Nickelodeon ( vi ved ikke om det er som lineære eller tidsforskudte/streamede kanaler ).

YouTube TV kaldes i den forbindelse for en “streamtjeneste”, hvorfor det kunne se ud til at det er muligt at se alt indhold fra de enkelte kanaler, når dette ønskes.

Læs også  DR skælder YT ud

Det er allerede muligt at se – eller købe adgang til – CBS, CBS Sports og The CW.

Vil du betale normalpris, og stadig beholde det meste indhold samme sted, er det slutteligt muligt at købe adgang til high pay kanalen ( premium subscription ) Showtime.

Det er CBS der sender “Picard” i USA.

Herhjemme er det Amazon Prime der sender den serie.

YouTube TV koster 50 dollars om måneden, hvilket i følge tjenesten er 700 dollars mindre om året end hvis du var kabel TV kunde.

Det er kun muligt at se med, forudsat du bor i USA.