Ingen gider se reklamerne

Aimera, der er en “marketing platform”, hvor det – vel sagtens – er muligt at sælge ting og sager, har netop tjekket op på hvordan folk har det med TV reklamer.

Og selv om at det ikke kan undre, er der faktisk forbløffende mange der er parate til at gøre meget for at undgå at se reklamer.

I hvert fald i følge de tal som “konkurrenten” er kommet frem til.

Aimera har i den forbindelse talt med en stor gruppe 16 til 60 årige TV seere, og spurgt dem om deres forhold til TV reklamer.

Igen.

Det er ikke overraskende.

Men det som Aimera tager med fra den analyse er at hele 83 procent er parate til at gøre pænt meget for at undgå at se reklamerne.

Det er således kun 17 procent der bliver på kanalen, mens der kører reklamer, hvilket må formodes at være det laveste antal “nogen sinde”.

Ilja Polivanovas, CEO of Aimera siger:

 -Retaining the attention of your audience has always been at the top of the mind for advertisers and marketers alike. However, it seems that the grasshouse conditions consumers are currently placed in are not doing the industry any favors, slutter han.

Aimera, der er et selskab i Litaun har spurgt en repræsentativ gruppe  16 til 60 årige om deres vaner i forhold til TV reklaner.

Læs også  DFI har talt med 2500 om deres film og serie forbrug

Og selv om at tallene virker overvældende tyder en del på at seerne ikke længere gider se TV reklamer.

Hele 40 procent er nu oppe på at bruge reklamepausen til at forlade deres TV, mens andre 40 procent skifter kanal, af samme årsag.

For at undgå at se på reklamerne.

Aimera’s formål med analysen er at se på hvordan annoncører så kan komme i kontakt med mange potentielle kunder. Og beholde et “godt brands relationships”, blandt meget andet.

Ilja Polivanovas, fortsætter:

 -Retaining the attention of your audience has always been at the top of the mind for advertisers and marketers alike. However, it seems that the grasshouse conditions consumers are currently placed in are not doing the industry any favors, as most people responded that during the breaks they are bound to find something else to do, starter han og fortsætter.

 -Only 17 % have reported to stick around for the commercials. The majority though are more likely to keep themselves busy, whether it’d be checking what’s new on social media or simply reading a book, slutter han.

Den evigt farlige 2nd screen ser ydermere ud til at begynde at spille en rolle.

10 procent talte med “familien”, hvilket understreger at TV fortsat er en “social begivenhed”, mens andre 10 procent straks begyndte at spille spil når reklamerne startede.

Læs også  HBO voksede mest

Aimera har tidligere testet såkaldte “pre-roll ads” og andet.

Det er muligt at læse mere om Aimera her

Du finder en fyldigere version af rapporten her