TV2 i potentiel prisregn

Lige om snart er det igen tid til Promax 2020.

Og nu hvor TV2 er nomineret til rigtigt mange priser, er det vel på sin plads lige at komme ind på at rigtigt mange af de såkaldte “kampagner” som TV2 producerer så seerne er oplyst om hvad der sker på de mange TV2 platforme, både er kommercielle og tænkt som “oplysning”.

Man kunne nærmest mene at TV2 er “verdensmestre” i netop denne form for “kommerciel kommunikation”, hvilket formodentligt er årsagen til de mange nomineringer.

Som eksempel nåede “Alt det vi deler” konceptet verden rundt flere gange, og er – ikke overraskende – blevet kopieret netop så mange gange, at TV2 nærmest nåede at skabe en global trend med dette koncept.

Nuvel, nu er vi nået til 2020 og her er TV2 såmænd nomineret til et utal af priser, ved årets Promax. Herunder med en nominering i kategorien “Best Marketing Team in Europe”, der er tæt på den fineste pris en “lille men effektiv” TV station som TV2 kan vinde.

Koncernen har – på sin vis – allerede vundet den første pris, da TV2 er nomineret – vilde – 47 gange, hvilket er langt mere end størrelser som NBC Universal, Discovery, HBO, Fox, ITV eller BBC er nomineret.

Læs også  DFI har talt med 2500 om deres film og serie forbrug

Konkret er TV2 nomineret mere end dobbelt så mange gange som “The Walt Disney Company, Europe and Africa”, der er den anden mest nominerede broadcaster.

Kommunikations- og marketingdirektør, Jacob Weinreich, siger

 -Vi er helt vanvittigt stolte over at være så stærkt og bredt repræsenteret i år. For os handler det om at søge inspiration og om at holde os up to speed med, hvad der rør sig internationalt. Vi arbejder hele tiden med at løfte det kreative niveau – og ved Promax kan vi måle os med de bedste og de helt store spillere i Europa, starter han og fortsætter.

 -Særligt nomineringen i kategorien “Best Marketing Team in Europe” betyder meget. Det er en nominering, der vidner om, at vores succes er noget, vi skaber sammen. Det kræver eminent holdspil, hvis man igen og igen og igen skal lykkes med at sparke de stærkeste kampagner ud over rampen, og det er vi lykkedes med igen i år, slutter han.

Det er nok også på sin plads at nævne af Jakob Bo Veibel Jensen, der er kreativ konceptudvikler og promoproducer, er nomineret i en helt speciel kategori, nemlig en specielt “talentpris”, som TV2s kreative nu hele tiden bliver nomineret til.

En af de nominerede kampagner er Knæk Cancer 2019

Jacob Weinreich fortsætter:

 -Vi arbejder hele tiden på at udvikle vores kreative kultur, så den er attraktiv for unge talenter som Jakob, så det betyder rigtig meget, at vi for tredje år i træk har nominerede med i denne kategori, slutter han.

Læs også  TV2 modtager Pionerstafetten

Promax Awards Europe 2020 skulle oprindeligt have været afholdt den 17. marts i Madrid, men blev flyttet til den 15. september.

Og nu er det ikke længere en fest, men et virtuelt arrangement.

Her hvad TV2 er nomineret til:

( flere kampagner er nomineret i flere kategorier )

Alt det vi deler – forbundet 

General brand campaign: Channel, network or platform. 

Social responsibility announcement spot 

Social media campaign for a channel 

I’m not crying, you are! 

Interstitial promo 

Long-form promotional content 

Best new concept/innovation 

Social media video asset 

Channel key art

Best integrated campaign for a channel

Knæk Cancer

Social responsibility announcement spot 

Social media campaign for a channel 

I’m not crying, you are! 

Best direction 

Short-form promotional content 

Programme specific logo 

Programme sponsor tie-in/marketing activity

TV2 Play – streaming på dansk

OTT/VOD/website/interactive service spot 

Channel logo design across multiple media 

Channel key art campaign – print or digital

Interstitial promo

Short-form promotional content

Channel key art

Folketingsvalget

Social responsibility announcement spot 

Special event spot 

General programme design package 

Programme special event spots 

News/information programme spots 

Best integrated campaign for a channel

VM I håndbold – Tættest på

General programme image campaign 

Social media campaign for a programme

Programme key art campaign – print or digital

Use of celebrity/influencer/talent using social media

Læs også  Det går ret godt for TV2

Danmark planter træer

Social responsibility announcement spot

Social media campaign for a channel

Use of social media platforms

TV2 Sport X

General brand campaign: Channel, network og platform

Sports programme spots

Tinka og Kongespillet

Programme sponsor tie-in/Marketing Activity

Vild med dans

Entertainment/music/variety/comedy programme spots

X Factor

Best work never seen

ZULU Awards 2019

Media planning

21.30 Nyhederne 

News/information programme spots

Tour de France-studiet

Set design (physical or digital)

Best Marketing Team in Europe 

TV 2 Danmark

Best new talent 

Jakob Bo Veibel Jensen

Her lige en SoMe promo for X factor

X-Factor-52-sek_Webmix-SoMe from TV 2 Marketing on Vimeo.