AVoD vinder over SVoD

Nu lever vi jo i en verden, hvor begreberne hele tiden ændrer sig.

Sidste nyt på den front er AVoD.

Som du måske er klar over det, er AVoD en afart af SVoD.

Og skal det hele “oversættes” er forskellen abonnement i stedet for reklamer.

Hvor SVoD er det kunderne betaler en fast pris for hver måned, er AVoD den tjeneste hvor kunderne først ser en masse reklamer, bliver afbrudt af reklamer og – måske – betaler en mindre pris for at få lov til det, i forhold til hvis de var SVoD kunder.

Forestil dig at du skal se en række reklamer før hver ny episode når du binger på Netflix, suppleret med at de følsomme og begavede film du ser på samme tjeneste, bliver afbrudt hvert kvarter, i 10 minutter, med reklamer.

Det interessante i den forbindelse er at AVoD – det til trods – vinder over SVoD, der nu er blevet så mainstream, at mange end ikke “gider” købe adgang til Netflix, eller tilsvarende produkter.

I stedet vælger de AVoD, der – herhjemme – blandt andet findes i form af Viafree, der er Viaplay, med reklame afbrydelser og nedkogt indhold.

Som vi husker det er TV2 Play også på vej i en sådan version.

Unruly, der er en såkaldt Video advertising platform, har i den forbindelse kigget på lidt mere udviklede markeder.

Læs også  Lineær sportsstreaming fra TV2

Og nu hvor England er et sådan, har de tjekket op på dette marked.

Og her er tendensen klar.

Forbruget af såkaldt CTV, der er kort for “Connected TV”, er eksploderet under Covid-19.

Og selv om at det måske ikke overrasker, er der – meget kort – fra TV’et er forbundet med Internet, til at AVoD tjenesterne tjekkes ud.

Unruly kan allerede nu se at op imod 54 procent af husstandende i England bruger CTV i dag og at forbrugerne derfor er friske på at tjekket AVoD ud.

I den forbindelser har Unruly fundet frem til følgende:

55 procent er nu mere tilbøjelig til at fortælle en ven om et brand/produkt ( de har set på CTV eller en AVoD tjeneste )

42 procent er nu mere tilbøjelig til at købe et brand/produkt ( de har set på CTV eller en AVoD tjeneste )

44 procent er nu mere tilbøjelig til at besøge et site for et brand/produkt ( de har set på CTV eller en AVoD tjeneste ) 

47 procent er nu mere tilbøjelig til at lede efter et produkt ( de har set på CTV eller en AVoD tjeneste )cent more likely to search for a brand;

39 procent er nu mere tilbøjelig til at have en bedre holdning til et brand/produkt ( de har set på CTV eller en AVoD tjeneste )

Læs også  Tizen skubber til den lineære oplevelse

I den forbindelse har op imod 25 procent prøvet “ad-supported streaming services” ( AVoD ) under Covid-19.

Og 74 procent forventer at fortsætter med at gøre dette.

Flere tal.

82 procent af befolkningen har nu adgang til CTV

77 procent ville gerne have adgang til deres favorit programmer mod at der var reklamer før og under.

57 procent forventer at betale mindre – i fremtiden – for adgang til “TV services” ( kabel TV etc. ) 

27 procent forventer at de vil skrue ned for udgifterne til SVoD.

21 procent forventer at droppe Kabel TV, totalt.

Rebecca Waring, Global VP of Insights and Solutions at Unruly forklarer:

 -UK consumers pivot to CTV is an opportunity for brands to reach audiences at scale in a highly targeted, personalised way that has, until now, not been possible, starter hun og fortsætter.

 -Following our acquisition by Tremor International, Unruly has shifted from an outstream video specialist to become one of the biggest video platforms in the world. From this unique position, we can help advertisers seize on the opportunities CTV presents like never before. Together with our sister brand Tremor Video, Unruly offers advertisers the most cutting-edge CTV advertising solutions, slutter hun.

I bedste stil har en masse TV kanal mennesker set lyset.

Læs også  Vi er 191 millioner EU streamere i 2025

Således er SportsTribal TV AVoD tjenesten på vej ud i England, der bliver en reklame afbrudt streaming service ( AVoD ), der sender sport 24 timer i døgnet.

Kanalen/tjenesten bliver formodentligt global med det samme, med udgangspunkt i England.

Det eneste du har brug for er muligheden for at din app kan bo her..

Denne tjeneste lever på Red Bee Media, der leverer en “global playout services” til SportsTribal TV.