Netflix prøver pusher metoden

Der må findes mennesker rundt om på kloden, der ikke er Netflix kunder.

Og selv om at det kan undre, kunne det tænkes at hænge sammen med at de ikke helt ved hvad NF er for en størrelse, og hvad de tilbyder.

Det vælger NF nu at gøre noget ved, med en ny – såkaldt – teaser sektion, hvor alle der ikke er kunder, kan se en del Netflix indhold, konkret et par episoder af “Stranger Things” og “When They See Us”.

Planen ser ud til at være at fange den del af den potentielle kundegruppe, der ikke kan tage sig sammen til at prøve en uge gratis, med adgang til hele kataloget, eller mere realistisk – ældre – potentielle – streamere, der enten – selv finder “Stranger Things” og “When They See Us” relevant, eller som har børnebørn, der kunne tænkes at gøre det.

Tiltaget lever dog “kun” på computer og Android, så der er altså en række dybere tanker bag ideen.

Eller også er iOS browser folket ( læs iPhone Apple TV og iPad ) bare ikke i målgruppen.

Det eneste Netflix officielt har sagt om adgang til en smule indhold, helt uden at du behøves at registrere dig, er: 

 -We’re looking at different marketing promotions to attract new members and give them a great Netflix experience.

Læs også  Nyt sports format helt uden sport

Ganske interessant ser det ud til at tiltaget, der som bekendt blot er et af mange “forsøg” Netflix hele tiden gennemfører for at optimere salget af deres produkt, er globalt fra starten af.

Det betyder altså at Netflix tror så meget på – for eksempel – “Stranger Things” og “When They See Us”, at de vurderer at hele verden finder sådanne serieformater relevante, uanset om vi er i Timbuktu eller i Vladivostok.

Som vi forstår det, vil det ikke være muligt at tjekke det hele ud på hardware som Apple TV, eller CTVs, netop fordi planen ser ud til at være at få fat i de potentielle kunder, der jo allerede har adgang til Netflix på disse platforme.

Af andre nyheder, som streameren arbejder med, er The Shuffle Button, der – random men baseret på din adfærd – vælger andre film eller serier, så du slipper for at beslutte dig for hvad du vil se.

Det klarer The Shuffle Button, hvorefter du kan læne dig tilbage og se generisk tilrettet indhold, der – baseret på algoritmer – må formodes at tilfredsstille de flestes behov.

Ud over “Stranger Things” og “When They See Us”, skulle der også være adgang til “Elite”, “Love Is Blind”, “Our Planet” og endelig “Grace and Frankie”, samt film som “Murder Mystery”, “Bird Box” og endelig “The Two Popes”.

Læs også  Nent Group går på børsen

Ganske interessant kommer der en 30 sekunders reklame før den enkelte serie eller film.

Indtil videre for Netflix indhold.

Tiltaget rulles ud i lidt over 200 lande.

Her lidt promoer for et par af de serier du kan se en episode eller to af, før du vælger at investere