Disney+ ligner en vinder

Her dagen før en god del af landet besluttede sig for at lukke og slukke for det meste, og binge The Mandalorian, vovede vi pelsen og mente at der – i løbet af et par måneder – vil være – op imod – 500.000 Disney+ kunder, hvilket – naturligvis – vil tage kunder fra andre – mere tidsforskudt orienterede  – tjenester, ganske som at det vil gå ud over flow TVs seertal.

En ny analyse, viser i den forbindelse at vi – måske – ikke tager helt så meget fejl, som man kunne mistænke os for.

Research firmaet eMarketer har nemlig også kigget på tallene.

Og selv om at deres fokus er USA, kan der ingen tvivl herske om at Disney+ rammer helt rigtigt med deres kombination af familie og børne/unge indhold, der – nu kun – kan findes på Disney+.

Vurderingen fra eMarketer er således at tjenesten ender med at gå ud af dette år med vilde 72,4 millioner kunder, hvilket er en heftig udvikling fra deres 60,5 millioner kunder tilbage i august.

I den forbindelse er det nok ikke – totalt urealistisk – at Disney+ kommer til at hente op imod 5 millioner nye kunder i Danmark, Portugal, Norge, Sverige, Finland, Island, Belgien og Luxembourg, dette efterår.

Læs også  Streamerne opruster

Tjenesten er i følge eMarketer – for længst – spænet fra Apple TV+, der på trods af at alt nyt Apple gear følges op med et års gratis abo, stadig kun kan tale om 18,8 millioner kunder.

Og selv om at vi ikke har Hulu her i landet, forventer eMarketer at netop Disney+ også løber fra denne tjeneste, der er en slags YouSee i USA, der dog har mere fokus på eget indhold og egen platform, end – for eksempel YouSee har i 2024.

Eric Haggstrom, eMarketer forecasting analyst at Insider Intelligence forklarer:

 -Since its launch, Disney+ has been able to grow quickly by using a low price point and leveraging a vast library of content, starter han og fortsætter.

 -Bundled offerings with Hulu and ESPN+, as well as distribution deals with Verizon, have enabled it to grow new subscriptions quickly and reduce subscriber churn, fortsætter han.

 -The service will experience double-digit growth each year through the end of the forecast period. By 2024, Disney+ viewers in the US will surpass Hulu’s viewers—123.4 million vs. 115.6 million, respectively, slutter han.

Når dette sker, vil en anden detalje formodentligt også springe i øjnene.

Nemlig at Disney+ for længst har enten overhalet Netflix, eller stjålet så mange kunder fra den gigant, at Disney+ måske går hen og bliver den største tjeneste globalt.

Læs også  Sæt kryds ved april

Haggstrom fortsætter:

 -Disney+ has seen rapid audience growth and has partially benefitted from lockdowns and stay-at-home orders, forklarer han videre.

 -However, while Covid-19 has helped drive adoption of the service, movie and TV production shutdowns could act as roadblocks. It will be difficult for Disney+ to continue growing viewership in 2021 with a light batch of new releases, slutter han og tager – omvendt – fat på et problem, alle har, nemlig at det er lidt tyndt med indhold efter mere end 6 måneders nedlukning af produktions miljøet, globalt. ( mere eller mindre )

eMarketer vurderer at der her når 2020 rinder ud, vil være – omkring 225,4 millioner seere der bruger – mindst en – streamtjeneste hver måned.

Tilbage i Q1 2020 var der 221,9 millioner seere der streamede.

Lettere overraskende forventer eMarketer kun at der vil være 237,1 millioner der streamer i 2024.

Verdens to største tjenester er fortsat Netflix med 168,9 millioner kunder mens Amazon Prime Video har 130,1 millioner “viewers” ( som vi har oversat til kunder, hvilket måske ikke er helt præcist ?, red.).

For lige at sætte turbo på Disney+ her lige promoen for sæson 2 af The Mandalorian

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.