TV 2 vinder igen på Promax

Selv om at de fleste ikke længere kan være i tvivl er det virkeligt dygtige til marketing på TV2.

Så dygtige at marketing afdelingen tidligere har vundet prisen som “The Marketing Team of The Year” på den fine Promax Europe fest.

Og nu hvor den netop er blevet afholdt igen, var der sikkert flere der tænkte om TV2 også gik hen og vandt denne – virtuelle – version af Promax Europe.

Og jo, det gjorde de.

TV2 Marketing er dermed – for tredje år i træk – ( næsten ) udråbt som “The Marketing Team of The Year”, hvilket derfor ikke længere – kun – handler om æren.

Nu er der nemlig også en hulens masse andre broadcastere og deres marketings afdelinger der kigger mod Danmark, når de skal udvikle marketing der “virker”.

For en god ordens skyld er det “kun” anden gang TV2 Marketing vinder.

TV2 bankede alle andre af banen og løb med stort set alle priserne

De har været nomineret 3 gange og vundet to gange.

Når det er på plads, er årets pris som “The Marketing Team of The Year”, blot en af de voldsomme 22 priser TV 2 vandt ved årets Promax.

Jacob Weinreich, kommunikations- og marketingdirektør på TV2, er glad.

Han siger

 -Det er fremfor alt en hyldest til et fantastisk samarbejde på tværs af alt indhold. Uden redaktører og kanalchefer og evnen til at bygge sammen var det her ikke lykkedes, starter han og fortsætter.

Læs også  TV2s serier hitter stadig mere

 -Det er glædeligt med så stor en anerkendelse fra branchen. Men lige så vigtigt er det fortsatte arbejde med at bruge Promax til løbende at orientere sig mod de dygtigste og finde inspiration. På den vis bliver vi skarpere kreativt. Og det giver sig selv, at stærk kreativitet går hånd i hånd med gennemslagskraft og effektivitet. Vi skal lave ting, der har effekt, og som driver både sening og nysalg på Play, slutter han.

Teamprisen, der – i princippet – er en slags optælling af mængden af guld- og sølvpriser, understreger dermed også at TV2 rent faktisk vinder foran alle andre, målt på antal priser de vandt.

I konkrete tal vandt de 13 guld, 8 sølv og den omtalte teampris, hvilket er utroligt flot, når det nu var størrelser som NBC Universal, Discovery, HBO, Fox, ITV og BBC der prøvede at gøre det bedre end TV2.

Det lykkedes ikke.

For konkurrenterne altså.

TV2 var nomineret 47 gange, hvilket er det højeste antal nomineringer for TV2.

Her listen over de mange Promax 2020 priser der gik til TV 2:

Im not crying, You Are! 

Guld – Knæk Cancer 

Sølv – Alt vi deler – “Connected” 

Use of celebrity/ Influencer/Talent på SoMe

Guld – Håndbold World Cup – Get Closer

Læs også  FilmFyn shopper Cannes

General Brand Campaing: Chanal, Network or Platform

Guld – TV2 Sport X

Social Responsibility Announcement Spot

Guld – The Danish General Election

Special Event Spot

Guld – The Danish General Election

SoMe Campaign for a Channel

Sølv – Knæk Cancer

Campaing: Channel, Network or Platform

Sølv – The Danish General Election

General Programme Image Campaign

Sølv – Håndbold World Cup – Get Closer

General Programme Design Package

Guld – The Danish General Election

Programme Special Event Spots

Guld  – The Danish General Election

Programme Sponsor Tie-In/Marketing Activity

Guld – Knæk Cancer 

Entertainment/Music/Variety/Comedy7Programme Spots

Sølv – Vild med Dans

Sports Programme Spots

Sølv – TV2 Sport X

News/Information Programme Spots

Guld  – The Danish General Election

Programme Key Art Campaign

Guld – Håndbold World Cup – Get Closer

Short-Form Promotional Content

Guld – Knæk Cancer

Sølv – TV2 Play – Streaming in Danish

Long-Form Promotional Content

Guld – Alt vi deler – Connected 

Set Design (Physical or Digital) 

Guld – Tour De France Studiet

Sølv TV2 News studiet

The Marketing Team of The Year

Guld 

Se den fulde liste af vindere her.

Her en promo fra Promax Awards Europe 2020

Promax Europe Awards 2020 Ceremony / Music Curated By: West One Music Group from Promax on Vimeo.

Læs også  DRTV på YouSee