TV 2 vinder igen på Promax
Selv om at de fleste ikke længere kan være i tvivl er det virkeligt dygtige til marketing på TV2.
Så dygtige at marketing afdelingen tidligere har vundet prisen som “The Marketing Team of The Year” på den fine Promax Europe fest.
Og nu hvor den netop er blevet afholdt igen, var der sikkert flere der tænkte om TV2 også gik hen og vandt denne – virtuelle – version af Promax Europe.
Og jo, det gjorde de.
TV2 Marketing er dermed – for tredje år i træk – ( næsten ) udråbt som “The Marketing Team of The Year”, hvilket derfor ikke længere – kun – handler om æren.
Nu er der nemlig også en hulens masse andre broadcastere og deres marketings afdelinger der kigger mod Danmark, når de skal udvikle marketing der “virker”.
For en god ordens skyld er det “kun” anden gang TV2 Marketing vinder.

De har været nomineret 3 gange og vundet to gange.
Når det er på plads, er årets pris som “The Marketing Team of The Year”, blot en af de voldsomme 22 priser TV 2 vandt ved årets Promax.
Jacob Weinreich, kommunikations- og marketingdirektør på TV2, er glad.
Han siger
-Det er fremfor alt en hyldest til et fantastisk samarbejde på tværs af alt indhold. Uden redaktører og kanalchefer og evnen til at bygge sammen var det her ikke lykkedes, starter han og fortsætter.
-Det er glædeligt med så stor en anerkendelse fra branchen. Men lige så vigtigt er det fortsatte arbejde med at bruge Promax til løbende at orientere sig mod de dygtigste og finde inspiration. På den vis bliver vi skarpere kreativt. Og det giver sig selv, at stærk kreativitet går hånd i hånd med gennemslagskraft og effektivitet. Vi skal lave ting, der har effekt, og som driver både sening og nysalg på Play, slutter han.
Teamprisen, der – i princippet – er en slags optælling af mængden af guld- og sølvpriser, understreger dermed også at TV2 rent faktisk vinder foran alle andre, målt på antal priser de vandt.
I konkrete tal vandt de 13 guld, 8 sølv og den omtalte teampris, hvilket er utroligt flot, når det nu var størrelser som NBC Universal, Discovery, HBO, Fox, ITV og BBC der prøvede at gøre det bedre end TV2.
Det lykkedes ikke.
For konkurrenterne altså.
TV2 var nomineret 47 gange, hvilket er det højeste antal nomineringer for TV2.
Her listen over de mange Promax 2020 priser der gik til TV 2:
Im not crying, You Are!
Guld – Knæk Cancer
Sølv – Alt vi deler – “Connected”
Use of celebrity/ Influencer/Talent på SoMe
Guld – Håndbold World Cup – Get Closer
General Brand Campaing: Chanal, Network or Platform
Guld – TV2 Sport X
Social Responsibility Announcement Spot
Guld – The Danish General Election
Special Event Spot
Guld – The Danish General Election
SoMe Campaign for a Channel
Sølv – Knæk Cancer
Campaing: Channel, Network or Platform
Sølv – The Danish General Election
General Programme Image Campaign
Sølv – Håndbold World Cup – Get Closer
General Programme Design Package
Guld – The Danish General Election
Programme Special Event Spots
Guld – The Danish General Election
Programme Sponsor Tie-In/Marketing Activity
Guld – Knæk Cancer
Entertainment/Music/Variety/Comedy7Programme Spots
Sølv – Vild med Dans
Sports Programme Spots
Sølv – TV2 Sport X
News/Information Programme Spots
Guld – The Danish General Election
Programme Key Art Campaign
Guld – Håndbold World Cup – Get Closer
Short-Form Promotional Content
Guld – Knæk Cancer
Sølv – TV2 Play – Streaming in Danish
Long-Form Promotional Content
Guld – Alt vi deler – Connected
Set Design (Physical or Digital)
Guld – Tour De France Studiet
Sølv TV2 News studiet
The Marketing Team of The Year
Guld
Se den fulde liste af vindere her.
Her en promo fra Promax Awards Europe 2020
Promax Europe Awards 2020 Ceremony / Music Curated By: West One Music Group from Promax on Vimeo.