Engineering Emmys til remote produktion teknik

Enkelte kan sikkert huske at NAB2020 ikke rigtigt blev til noget, hvorfor en række “Engineering Emmys” heller ikke blev uddelt.

Det bliver de så nu, her den 29. oktober, hvor en række virksomheder kan se frem til at modtage priser for deres indsats i forhold til “remote production teknik”, der – som bekendt – er noget mange har overlevet på, her i 2020.

Konkret er det fire selskaber, der kan se frem til priser.

Disse, er Evercast, HP Inc, Sohonet og endelig Teradici, der alle har udviklet pænt specielle ting, der måske ikke er “almindeligt kendte”, men som i den grad har hjulpet mange.

Evercast står som eksempel bag en “real-time collaboration platform”, der kombinerer video conferencing, HD livestreaming og full-spectrum audio i en enkelt web baseret platform. 

Det er ikke nødvendigt at dele filer, eller være den heldig indehaver at bestemt hardware.

HP Inc har udviklet ZCentral Remote Boost, der fortsat er med til at “accelerate remote creative processes for production teams around the world”, med features der giver – for eksempel editors muligheden for at arbejde remote med alt fra “artister” til andre kreative.

ZCentral Remote Boost, giver adgang til ( lokal ) “high-performance computing kræfter”, der kan bruges til alt fra VFX, til simulation eller 3D.

Læs også  Canon FF er nu nede på 33K dollar

Sohonet der har udviklet ClearView Flex, der er en bruger venlig “real-time remote collaboration” platform, hvor hele produktioner kan gå i pre-production, production, arbejde med VFX eller egentlig post produktion, remote.

Teradici har udviklet Teradici Cloud Access Software, der giver brugerne muligheden for at arbejde hjemmefra, via en “secure remote access connection” uanset om der produceres på Windows eller Linux styresystemer.

Det er både muligt at arbejde i private og offentlige Clouds.

Ud over disse fire vindere er følgende producenter/personer/størrelser også på vej til at få lidt anerkendelser.

Apple Inc for its Apple ProRes video codec

Codex for CODEX RAW Workflow

Dan Dugan for Gain Sharing Automatic Microphone Mixing

Epic Games for its real-time 3D engine, Unreal Engine

RE:Vision Effects which has introduced the industry to optical flow-based post production video tools

Sound Radix Auto-Align Post makes phase/time corrections of a moving multi-microphone recording.

Bill Spitzak, Jonathan Egstad, Peter Crossley and Jerry Huxtable for Nuke

Dan Dugan siger:

 -It’s such an amazing honour for me to receive an Emmy for my invention. This recognition is, without a doubt, one of the highlights of my life. I’ll be thanking a lot of people in my acceptance speech for their unflagging support and inspiration, slutter han og bliver suppleret af Peter Crossley, Nuke Engineering manager at Foundry.

Læs også  JPEG XS er inde i gamet

Han siger: 

 -We are honoured that our work on Nuke through the years is recognised by the Television Academy. We’ve tried to build on the legacy that Bill and Jonathan created, by concentrating on improving performance and stability at scale, expanding our feature set and workflows with support for Deep Compositing, GPU Processing and a proprietary Particle System, as well as keeping Nuke up to date with industry standards by adopting support for the VFX Reference Platform and libraries such as OpenColorIO and Alembic, slutter han.

Brian Gaffney, vice president of Business Development at Codex, er også glad.

Han siger:

 – We would also like to thank the cinematographers who have demanded a RAW master and for the digital imaging technicians and data managers and post partners who have quickly adopted high density encoding into the workflow. Codex is absolutely thrilled to receive a second Engineering Emmy Award in recognition of our continuing work to evolve the production pipeline from capture to the Cloud, slutter han.

Priserne uddeles den 29. oktober ved en virtual ceremoni, heromkring

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.