Amazon løber fra alle andre i England

Der skal som bekendt ikke meget mere end et enkelt hit til, før at du er på toppen.

Sådan er det også med SVoD.

Eller rettere, sådan er det i England hvor Amazon Prime nu giver alle – inklusiv Disney og Netflix – baghjul i forhold til såkaldt “sign up”, som Kantar måler på.

Som med – stort set alt andet – fra streamerne, er Kantar’s Q3 2020 tal også data-mined uden streamerne medvirken.

Og da hemmelighedskræmmeriet irriterer flere aktører på markedet, har de altså købt Kantar til at måle på hvordan stream og flow TV markedet sådan går og har det.

Tallene taler i den forbindelse deres tydelige sprog.

Fra juli til og med september, løb Amazon Prime Video med mere end halvdelen af alle nye SVoD kunder.

Og hvis du allerede nu spekulerer hvor kunderne kom fra, var der hele 12 prodcnt af “alle SVoD kunder”, der valgte at droppe en tjeneste og købe adgang til en anden.

Dermed kunne man så tro at markedet var ved at eksplodere, da der jo ikke findes nogle der vil fyre deres Netflix adgang.

Disney+ hentede deres kunder tilbage i marts 2020 – nu er det Amazon der løber med dem

Desværre.

Markedet vokser “kun” med 3 procent, hvorfor kunderne må formodes at forlade de største aktører, altså Netflix.

Det til trods er det fortsat Netflix der leverede “4 ud af de 5 mest “enjoyed” serier i Q3.

Læs også  Kun kvinder forstår Apple TV+

Nye på det engelske marked er Apple TV+ der – kort og godt – bare ikke fanger SVoD folket.

Tjenesten ligger på 2,7 procent af kunderne og der er ingen udvikling, hverken imod flere eller færre kunder.

Dominic Sunnebo, Senior Vice President at Kantar, Worldpanel Division, siger:

 -Q3 saw a further drop in the number of GB households taking out a new SVoD subscription in the quarter to just 3 per cent or a little over one million, indicating consumers are tightening their belts as the economy comes under sustained pressure, slutter han.

Amazon Prime Video ser dermed ud til ikke blot at vinde Q3, men også til at være den helt store “vinder” i England.

Det såkaldte Prime Membership, der inkluderer – mere (?) – en blot adgang til Amazon Prime indhold er nu oppe på 49,6 procent af landets husstande, mod 45 procent i Q1.

Vi var tidligere inde på at det blot kræver et enkelt hit, og det ser The Boys sæson 2 ud til at være.

En ekstrem voldelig og blodsprøjtende serie, der – om muligt – blev endnu mere blodig i sæson 2, gik fra at være – relativt – ukendt til at blive det anden-mest “enjoyed” serie i Q3, hvilket stadig ikke har forhindret de 4 andre på denne top fem i at komme fra Netflix, der altså langt fra er færdig på dette marked.

Læs også  4 ud af 10 US husstande har nu 2 SVoD tjenester

Netflix serierne der hittede mest var blandt andet “Lucifer”, “The Umbrella Academy” og “Ozark”.

Ozark er blandt de mest populære Netflix serier

I forhold til Apples pinlige 2,7 propcent af markedet, vurderer op imod 52 procent at de ingen planer har om at fortsætte som kunde hos Apple, når deres 12 måneder gratis ( der følger med indkøb af Apple hardware ) ophører.

Slutteligt er der Disney+, der længe har været til at finde i England.

Størrelsen ser ud til at have problemer med at levere nok “nyt indhold”, da hele 61 procent nu ikke længere bruger deres abo hos denne udbyder “særligt meget”.

Det var tidliger “kun” 41 procent, hvorfor det er forventeligt at en god del af kunderne kunne tænkes at være på vej videre i forhold til denne størrelse.

Der – indtil videre – ikke har meget andet nyt indhold end sæson 2 af “The mandalorian”

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.