Boris FX Sapphire får Metal muskler

Folk der er vant til at rode med Boris FX Sapphire, må have bemærket at de fede effekter kræver en hulens masse tid.

Noget producenten godt er klar over.

Derfor er de superglade for at pointere at 2021 versionen af Boris FX Sapphire, introducerer Metal GPU-acceleration suppleret med en række “Must-Have Lighting Effects”.

I virkeligheden er de fine lys effekter sikkert fine.

Det er bare meget federe at det hele nu går potentielt meget hurtigere.

Og det skulle det efter sigende komme til, nu hvor der – snart – er support for Metal GPU-acceleration.

Der er masser af nye og hurtigere effekter i 2021 versionen af Boris FX Sapphire

Boris FX Sapphire der – i den grad – er målrettet den lidt tungere produktion, er med andre ord født til workstations og de vildeste maskiner.

Maskiner der allerede er lynhurtige, før den kommende opdatering med Metal GPU-acceleration.

Omvendt skulle det hele kunne komme til at gå en smule hurtigere, nærmest uanset hvilken Mac workstation suiten bruges på.

Producenten påstår således at brugere kan vente op til 4x hastighed på GPU/CPU arbejde, mod “rent CPU-only baseret udregning”.

Så er der med andre ord kun tid til en kop kaffe, i stedet for fire, hver gang chefen får en ide.

Desværre er pakken stadig kun mulig som plugin til Adobe After Effects eller Premiere Pro, Avid Media Composer, og OFX hosts som Autodesk Flame, Foundry Nuke, Blackmagic DaVinci Resolve, og VEGAS Pro.

Læs også  422FPS i 4K for 10K dollars - der ser godt ud

Det havde ellers været heldigt hvis det også havde fungeret i – for eksempel – DaVinci og FCPX.

Boris Yamnitsky, President & Founder, Boris FX, er det til trods ret glad.

Boris FX Sapphire kan nu også en masse med glow

Han siger:

 -Sapphire users working on a Mac purchased within the last seven years have a lot to celebrate with the 2021 release, starter han og fortsætter.

 -Metal GPU acceleration future-proofs renowned Sapphire rendering technology on the Mac platform and ensures optimal GPU utilization on upcoming Mac Silicon hardware, slutter han og introducerer dermed ( næsten ? Sapphire til M1 arkitekturen)

Han bliver suppleret af Brian Fox, Director of Product Marketing, Boris FX, der siger:

 -The new S_UltraGlow and S_UltraZap effects represent the evolution of two of Sapphire’s most beloved effects, S_Glow and S_Zap. The new parameters and functionality deliver next-level photorealism with tons of new customization options, starter han og fortsætter.

 -The stunning results add that extra visual pop to films, TV series, and promos. Both effects come jam-packed with professionally-designed presets that artists can simply drag and drop onto footage or use as a starting point to design new looks. We can’t wait to see how artists incorporate these slick new effects into projects, slutter han.

Jonathan Ouellette, co-founder/creative director at LA and London-based creative agency, Kill 2 Birds, er også glad.

Læs også  Aja nu også en del af SRT Alliancen

Han siger:

 -Efficiency and speed are always better, especially given our normally tight turnarounds, starter han og fortsætter.

 -Sapphire 2021’s shorter render times have been incredible for our workflow, not to mention the amazing new looks in UltraGlow and UltraZap. Sapphire is a critical component of our creative pipeline. We love it, slutter han.

Folk der er nede i materien, kan således glæde sig over at hele 60 Sapphire effects er blevet “skrevet om” til Apples GPU language “Metal”.

Og da det konkret betyder at Sapphire forlader den forrige “omskrivning” der er fra 2014, har du gættet det.

Det går hurtigere på alt mac hardware.

Specielt hvis der bare er en lille smule GPU.

Tidligere var GPU-acceleration ellers kun mulige med NVIDIA grafik kort.

Ikke mere.

Desuden er Sapphire effects der er “Metal accelererede” omkring 20 procent hurtigere alene på CPU.

Med GPU hjælp, kan der opleves op til 4x render hastigheder på (visse Sapphire effekter som S_Rays )

Læs videre her 

Her lidt promoer