Sonys Cine sted

Der er sikkert enkelte i branchen, der – ind imellem – kigger mod USA, for der at se serier og film produktioner, der – ganske enkelt – har så store budgetter at de kan oplyse hele motorveje, eller andet, der – som regel – ikke er budget til på danske serie produktion.

Sidste nyt, der er en historie om Oliver Bokelberg, der – ikke overraskende – har optaget ABC serien “Big Sky” på et par Sony Venice kameraer, der – heller ikke overraskende – har givet DOP netop det look og de billeder han og produktionen efterspurgte.

Og nu hvor serien her, er proppet til lidt over kanten med ungt og meget pæn hud, var det nok en god ide, at der blev fokuseret lidt på sådanne detaljer.

Venice systemets evne til at håndtere 2500 ISO er et hit vurderer DOP Oliver Bokelberg

Selve serien, som vi formoder kommer her til landet på et tidspunkt, er den “uhyggelige” ( PG All ) historie om et par unge forældres værste mareridt, nemlig at deres to (?) døtre tager på et “road trip” uden at nå deres destination.

Og selv om at det ikke kan overraske, kommer et par detektiver ( private detectives Cassie Dewell (Kyle Bunbury) og Cody Hoyt (Ryan Phillippe) hurtigt ind over sagen, der – lige så hurtigt – viser sig at være langt større end selv de mest fanatiske TV seere havde kunne håbe på.

Læs også  Panasonic opdaterer AG-CX350 med Vlog

DOP er som pointeret Oliver Bokelberg, ASC, der tidligere har stået bag blandt andet “Scandal”, der også var fuld af smukke unge mennesker.

Denne gang er location henlagt til Albuquerque, der er “stand in” for Montana, men som han siger det er “Vancouver a better match”, som han videre forklarer det.

 -We were confronted with challenges in each place. You build the world around what you have scouted and the locations you land on, but the landscapes are different, which changes the aesthetics and color schemes, fortsætter han.

Typisk US TV serie produktion – 2 dollyer – 2 slidere og vi er igang

 -In Albuquerque, you have the inherent orange of the mountains and sunsets; it would have been a completely different looking show down there, slutter han.

Instruktøren, som Oliver Bokelberg kendte fra “Scandal” og “Devious Maids” startede med at suse rundt i miljøet og konstatere at skovene der hvor de kunne optage i en Coronatid, endte med at fungere, nu bare med andre farver, end forventet:

 -Within a week we fully embraced the new blues and greens we inherited with the mountains, slutter han.

Det hele blev så ellers optaget på et parSony Venice udstyret med Leica Summilux-C og Angenieux zooms.

Blandt årsagerne til dette valg er Venice evner i forhold til “dual ISO”, som Oliver Bokelberg endte med at bruge hele tiden.

Læs også  Xeen og Sigma i nye versioner

 -I felt the 2500 ASA setting would allow me the perfect base to service and achieve our desired look, slutter han og henviser blandt andet til at hele serien udspiller sig i løbet af 24 timer.

Skal man ind over bordet i en fart er det også muligt

Han fortsætter:

 -I wanted to incorporate all the colors: the warm lights from the sunset, the clean colors from daylight, mixed light during twilight utilizing cool white fluorescents and sodium vapor yellows, and for night, I wanted to use cyans. I am typically not a fan of blue night, I always see a little green, slutter han.

For at kunne arbejde med de “mood boards”, “pictures” og “colors” der blev indsamlet før optagelserne startede var DIT David Skidmore tidligt inde over.

Oprindeligt var Andy Lemon, der er en Los Angeles baseret DIT, inde over produktionen, da den oprindeligt var planlagt til at blive optaget i New Mexico, forklarer Bokelberg videre.

Nu endte produktionen så ellers i Vancouver, hvor David Skidmore endte med at træde til.

Så der blev hurtigt indledt et samarbejde om look og en masse andet, der tog sit udgangspunkt i Venice systemets X-OCN ST optage format, der både var heldigt i forhold til datamængder og i forhold til at få de farver og det look med hjem, der var planlagt.

I bedste stil, tyder noget på at hele produktionen er optaget på 2500 ISO, hvilket komplicerer optagelser udenfor i lav sol.

Læs også  Canon laver også virtuelt PM

Det blev klkaret med en masser ND, der – ofte – var oppe på 1.8 ND.

Se en promo for resultatet herunder.

og husk at tjek siden ud, da der hele tiden er nye “positive” historier om hvor heldigt det nyeste Sonygear er, herunder både FX6 og FX9.

Sonys Cine side her

Er du mere til Panasonic har de også en Cine side her