Genelec ude med lydfilm

Som Genelec skriver det i noget PR materiale så er Genelec med når “Sound Matters”.

Noget de da godt lige vil dele med dig, mig og alle andre.

Og – hvis vi husker rigtigt – er der faktisk noget om snakken.

Genelec har igennem årene “leveret” god lyd og lidt til.

Noget de åbenbart stadig gør, selvom at vi nok er et par stykker der har “glemt dem”, nu hvor – blandt andet – Dynaudio, har vist deres tænder.

Igen.

Det gør Genelec nu noget ved, sammen med Sixième Son, der netop har “designet en “distinctive sonic identity” til Genelec, der er tænkt som en slags “support to the brand’s communication initiatives”.

En 1236 monitor er født med 2x1000W 2X400W og 1x250W til Basser Mellemtoner og Diskant

Slet ikke dumt, nu hvor Genelec jo mest handler om lyd, og en smule om ( finsk ) design.

I den forbindelse kan det vel ikke undre at Sixième Son/Genelec produktionen netop har vundet “Best use of Audio Branding” ved “the Transform Awards – Nordics”.

Den såkaldte “sonic identity” har i den forbindelse allerede været brugt kommercielt, nemlig i en kort TVC ( TV reklame ), der blev sendt op til sæson 9 af “The Voice of Finland”.

Og uden at vide det, gætter vi på at det nu er på tide at vise resten af verdens ører hvad det sådan er Genelec går og laver.

Læs også  Atlas Lens går Silver flare

Siamäk Naghian, CEO of Genelec forklarer:

 -For years, we were looking for a piece of high-quality musical art to express decades of dedication and passion, to pure, honest sound reproduction and audio monitoring. When we played the final version of the music via Genelec 1236 monitors, for our global team there was a deep silence and spirit of happiness: we had found the art of expressing our story, we felt we had become something more. Any successful creative work requires imagination, will as well as persistent and systematic work. Working with Sixième Son team was a journey that encompassed it all, slutter han og bliver suppleret af Ella Duda, International Strategy Director of Sixième Son.

Hun siger:

 -When awarded the project, we knew that it was going to be a challenge, but we did not yet know how enriching it would be on a musical level. The core team are, themselves, incredible musicians, as well as masters in sound quality. Our composers appreciated the strategic and creative exploration into the Finnish culture, their brand heritage, their technical artistry and homing in on their authenticity; all to provide a clear, engaging and differentiating piece of music. We have so much gratitude towards the Genelec team for placing their confidence in our expertise and letting us explore their brand expression, through sound, slutter hun.

Læs også  Sony pusher IP på IBC2019

Måske fra deres nye studie, der – på en eller anden måde – er blevet udstyret med en hulens masse Genelec gear tilbage i september, i følge live-production.tv.

Her lidt lyd, og endelig den promo (?) der blev brugt foran “The Voice of Finland”, der faktisk lyder rigtigt godt.