Så er det altså snart jul

Skulle der findes enkelte der ikke enten “er til” Black Friday, eller ved at bage kager til julen, er der heldigvis snart mere at tage sig til.

Det er nemlig snart jul, hvilket – som bekendt -snart fejres mere end de fleste er vant til, med netop så mange familiejulekalendre på blandt andet TV2, at deres “Juleønsket”, der oprindeligt blev sendt første gang tilbage i 2015, i værste fald ender med at blive overset, nu hvor der er så mange andre kalendre at følge med i.

Omvendt, havde den 1.064.000 seere i gennemsnit, hvilket burde betyde at dem der allerede har set den en gang, sikkert bliver en smule nostalgiske og ser den en gang til.

I den forbindelse er det pænt interessant at tænke over hvor populære ( specielt ) TV2s julekalendre har været gennem årene.

“Tinkas juleeventyr” fra 2017, havde således 1.116.000, mens “Tinka og Kongespillet” endte med at have “den gennemsnitlige højeste kvalitetsvurdering iden 1992”.

I det hele taget bliver TV2 julekalendre vurderet meget højt.

TV2 har i den forbindelse lavet en opgørelse over hvor mange der kiggede med, hvor det – ikke overraskende – viser sig at netop TV2 dominerer.

Ud af 21 TV julekalendere “med et seergennemsnit på mindst én million”, er der således 18 TV julekalendere fra TV2.

Læs også  Rikke Møller Pedersen til TV2 Sport

Kigges der på de ti mest sete, er det kun TV2 der er på listen.

Omvendt kigger TV2 helt tilbage til 1994 hvor TV2 udviklede de første “familiejulekalendere”, som forældre og børn kunne se sammen.

Og selv om at seertallene stort set er absolut upåvirkede at streaming og nye vaner, ser det – alligevel – ud til at der er færre seere idag, til – alt – end der var i 1994, hvorfor de rigtigt høje seertal, skal findes i 90erne, mens en million seere – i 2020 – nærmest hører til undtagelserne.

Altså lige bortset fra med TV2s julekalendre.

De bliver ved med at hitte.

Her tallene som TV2 har målt sig frem til.