The Explorers gik 8K

De er desværre ikke så venlige at forklare hvad det så er de optager på, men den skulle være god nok.

Størrelsen “The Explorers”, der producerer alt fra 52 minutter til 26, 12, 8, 2, og 1 minutters sekvenser har besluttet sig for at droppe “fortidens” 4K HDR, nu hvor de har indgået en pænt vild aftale med Samsung.

The Explorers, eller “The Earth Inventory” konceptet, har nemlig sejret, blandt andet ved at blive udnævnt til et af de bedste “apps” hos Apple, hvilket er blevet taget så ilde op af Samsung, at de nu placerer en version af deres app på alle 8K Samsung TV, så dem der investerer har muligheden for at se med i 8K fra det sekuund de tænder for apparatet.

Dermed viser Samsung vejen for fremtidens teknologiske udvikling, der åbenbart nu trækkes af alle andre end broadcasterne.

Manden bag “The Explorers”, hedder Olivier Chiabodo.

Oplevelserne med The Explorer er på vej til at blive endnu mere eksotiske nu i 8K

Og han er glad.

Han forklarer:

 -We now shoot everything in 16-bit 8K so the quality is extremely high. On Social Networks we have 71,000 followers, some 18,000 subscribers and 85,000 members to our OTT channels in 4K and 8K, and we are available in 17 languages.

Olivier Chiabodo, der var en del af endnu et Zoom møde/Summit her for nylig, kunne ydermere også fortælle at:

Læs også  Nent vil også Sci Fi dog som comedy

 -We are the first to stream 8K/HDR-10 in OTT.

Aftalen med Samsung, ser dog også ud til at betyde at denne proucents 4K/HDR TV bliver hjemsted for “The Explorers”, hvilket med et slag gør dette community til et potentielt meget stort et af slagsen, hvor det – oplagt nok – både er muligt at se flotte billeder, men også selv dele ud af egne opdagelser.

Appen, tilbage hos Apple er såmænd allerede pænt populær.

Der er nemlig mere end 10 millioner brugere der har downloaded “The Explorers app”, også selv om at billedkvaliteten ikke tidligere var helt i top.

Det er den nu, hvorfor man må formode at de “15 millioner Samsung skærme der allerede kan se med”, ender med at gøre “The Explorers”

Ikke overraskende, er der dog enkelte problemer.

Folkene bag konceptet har ikke haft muligheden for at rejse ud i verden siden marts

Olivier Chiabodo forklarer videre:

 -In March this year everything stopped. We could not travel. We had discussions with the French government and since March we started filming the first of our French inventory and shooting everywhere in France, above and below the water, and in the air, and in every region in France. We have captured 50 hours and after editing everything goes on the platform, starter han og kommmer ind på aftalen med Samsung.

Læs også  Sony mini NAB2021

 -They are looking at 8K and in conjunction with 5G. We have collaborations with Huawei and TenCent and are the first OTT 8K on their video platforms, fortsætter han.

 -2021 would see The Explorers active with the UN’s Biodiversity event COP 15 taking place next May in China, slutter han og løfter dermed sløret for at netop kombinationen af 8K og 5G, har et heftigt potentiale.

The Explorers har i den forbindelse været dygtige til at finde sponsorer.

Der er sledes en række 5 års aftaler med Group Kering der står bag brands som Gucci, Balenciaga, Boucheron og andre.

I forhold til “ikke bare at sælge det hele til Netflix”, forklarer Chiabodo:

 -We want to be Nature’s Netflix. You can watch very high-quality video, and the second function is like Instagram where our users help us with our overall inventory. The likes of Netflix do not have much Nature content. Our aim is to have that content, as well as the Platforms and Users. We have also opened a shop where our branded merchandising is available. It goes very well, slutter han.

Her en promo.