Disney+ går amok med alt

Der er sikkert også en del her i landet der har “taget et år” med Disney+.

Noget der – kombineret – med at mange andre også har valgt at hoppe på Disney+, ser ud til at betyde at størrelsen “går amok” i fremtidig serieproduktion.

Antallet af kunder er i den forbindelse vokset til vilde 86 millioner, hvilket – med et slag – understreger at Netflix ikke har en chance, når “de store” melder sig ind i streaming “gamet”.

Da Disney tilbage i april 2019 fortalte at de “havde planer om” at finde 60 til 90 millioner kunder i løbet af fem år, blev der – ikke overraskende – rynket en del på næsen over deres “optimisme”.

Her 13 måneder, er det omkring 47 måneder foran deres egne “vildeste drømme”, hvilket de fejrer.

De op imod 90 millioner kunder, der har vagt at satse på Disney+, skal nemlig have noget for deres penge.

I følge en “præsentation” igår, er Disney+ konkret nået til 86,8 millioner kunder, hvilket fik CEO Bob Chapek til at bruge 4 timer sammen med en række investorer, der også lige fik at vide at Disney har besluttet sig for at de for fremtiden vil frigive mindst 100 nye titler hvert år, der både kan være film og serier, også kendts om “Originals”.

Læs også  Netflix fører fortsat
Disney+ er på vej med 100 nye titler om året, både serier og spillefilm

Konkret bliver der formodentligt tale om en god del “spinoffs” og serier i allerede kendte universer.

Derfor skulle der allerede nu være intet mindre end 10 Star Wars serier i udvikling, 10 Marvel serier og – mindst – spillefilm, hvoraf enkelte kan være animerede.

Ellers skulle der være planer om nyt fra “Pinocchio”, “Peter Pan” & “Wendy” samt en sequel til, “Enchanted” der skulle komme til at hedde “Disenchanted”, “Sister Act 3” samt nyt fra Pixar, “Raya and the Last Dragon”.

Som du har gættet det, er de mange titler her, ikke engang nok til et par måneders indhold på Disney+, nu hvor de har planer om 100 nye titler om året, så længe kunderne bliver hængende.

Budgettet skulle i den forbindelse “vokse” fra – årlige – 86 milliarder kroner, til 98,24 milliarder kroner om året.

Altså til at producere indhold for.

Selv Disney, der er en pænt stor størrelse i den forbindelse, erkender at det er “mange penge” at investere op imod 100 milliarder kroner om året i produktioner.

Omvendt er der jo stadig de 200 millioner kunder som Netflix har fat i, der – potentielt – kan tjenes penge på.

Disney kunne i forbindelses med investor-mødet forklare at The Mandalorian, var den – direkte årsag – til at op imod 10 million kunder købte adgang til Disney+ på mindre end 24 timer.

Læs også  Disney løber fra Apple

Ganske interessant tyder intet på at Disney har planer om at flytte deres biograffilm over på deres Disney+ platform, som WarnerMedia har planer om at gøre det, med deres til HBO Max.

Filmen “Black Widow” er således stadig planlagt til at få premiere den 7. maj, i alverdens biografer.

“Raya and the Last Dragon” kommer dog på – både – Disney+ og i biograferne engang i marts.

Så selv om at “det hele” ikke forlader biografen, bliver der altså eksperimenteret med at flytte visse film.

Prisen ender formodentligt også på 30 dollars, som det skete med “Mulan” tilbage i august.

Dem der allerede nu er bange for at “The Mandalorian” slutter efter en sæson eller to, kan forresten ånde lettet op.

Der er nemlig planer om hele 2 “Mandalorian spinoffs”, samt en “Lando Calrissian serie” suppleret med en “musical serie” hvor Disney Prinsesserne “Tiana” og “Moana” har et par ledende roller.

“Three Men and a Baby” er på vej ind i et remake, mens en “biografi” om Chris Paul, bliver suppleret af en “unscripted serie” med Chris Hemsworth som ledende karakter ( ham selv, vel sagtens ).

“Family Robinson” er på vej imod et remake, ganske som “Guardians of the Galaxy Holiday Special” er en nyt projekt, der ( vist nok ) bliver til en serie på Disney+.

Læs også  Connected TV udviklingen