Discovery+ er en global realitet

Dplay er fra idag ikke mere.

Kunder der kigger forbi, vil i stedet opleve at størrelsen hedder discovery+, der her den 5. januar, “relanceres” som “Discoverys streamingtjeneste”, hvor “..danske seere adgang til den bedste underholdning fra virkelighedens verden i form af endnu mere originalt danskproduceret indhold, de største sportsøjeblikke, et omfattende bibliotek af store discovery+ Originals formater samt BBCs største naturserier..”.

Tiltaget, der er en del af den globale lancering af discovery+, der startede tilbage i december 2020, er – som enkelte må have gættet det – Discovery Inc. forsøg på at gøre sig mere uafhængig af alverdens distributører, samtidig med at kundernes vaner som bekendt også ændrer sig.

Her i landet, vil de fleste – formodentligt – ikke opleve den store forskel, da vi jo allerede har/havde dPlay, før Discovery+.

Resten af verden må dog formodes at kunne se frem til lidt af en oplevelse.

Som eksempel har Discovery og Vodafone netop etableret en “long-term, multi-platform” aftale i Europa, hvor Vodafone kunder i hele 12 lande kan ( fortsætte ) med at se Discovery nu bare via discovery+, hvorfor disse kunder – potentielt – ikke længere behøves at købe adgang til Discovery kanaler som flow.

David Zaslav, president & CEO of Discovery, Inc forklarer udviklingen

Igen, som pointeret er det ikke noget der berører danske kunder, da vi allerede havde dPlay her i landet, suppleret med de aftaler diverse telefon selskaber tilbyder.

Læs også  DeGeneres bliver en del af Discovery

Kunder i England, Tyskland, Tyrkiet, Italien, Romanien, Portugal, Grækenland, Tjekkiet, Ungarn, Irland og Island, vil omvendt alle kunne se Discovery via deres Vodafone abo.

Og nu hvor der er op imod 100 millioner Vodafone mobil og TV kunder der køber alt fra bredbånd, til mobil hos denne udbyder, kunne Discovery+, hurtigt gå hen og bliver en pænt stor spiller på streaming markedet.

Lineære Discovery kanaler ser ud til at fortsætte på de fleste markeder.

Omvendt har – specielt – Danmark vist at det er muligt at leve – stort set – helt uden kabel TV.

David Zaslav, president & CEO of Discovery, Inc. siger:

 -We are delighted to announce this multi-territory and multi-platform partnership with Europe’s largest mobile and fixed network operator. Vodafone’s vast and deep consumer relationships will provide a powerful engine for discovery+ as together we bring the definitive destination for real-life entertainment to consumers across Europe. Our hybrid agreement with Vodafone advances our broader strategy of expanding our linear distribution relationships to bring our popular content to consumers across more platforms and devices, slutter han og bliver suppleret af Ahmed Essam, der er chief commercial operations and strategy dfficer, Vodafone Group.

Han siger:

 -I am extremely pleased to have made this agreement with Discovery, which extends our existing partnership and perfectly demonstrates Vodafone’s positioning as one of Europe’s leading video content platforms. Discovery will be a key part of our entertainment offer, providing a rich choice of content that will enhance Vodafone’s provision of a superior customer experience across its high-quality TV and flexible streaming services, slutter han.

Læs også  Vi deler password i Norden

I den forbindelse ser det ud til at det danske marked – stille og roligt i løbet af 2021 og 2022 – følger med den internationale udvikling, hvorfor indhold somGiro D’ Italia, Tour de France, Grand Slams og selvfølgelig de Olympiske Lege i Tokyo, bliver – tæt på – eksklusivt discovery+ indhold.

Bedst af alt vælger discovery+ at sænke prisen på “Sport & Underholdning” pakken, der inkluderer en masse sport, der ikke findes i “Underholdning” pakken, der i begge tilfælde er de – foreløbige – to muligt måder at købe adgang til discovery+ på.

Sport koster således149 kroner om måneden mens underholdning koster 99 kroner om måneden.

Af indhold kunderne ellers kan se frem, til er, reality, true crime og sport.

Som eksempel, “Den Kongelige Livgarde”, “Forbrydelser der rystede Danmark”, “Livet efter Singletown”, “Efter Ex”, “The Olsens” og endeligt “Jaget vildt: Kendte på flugt” og “Stjerner i Trøjen”.

Lokalt kan kunderne ydermere se frem til “Australian Open”, “Superliga”, “Europa League”, “FA Cup” og “Carabao Cup”, samt tre landsholdskampe i marts måned.

Nicklas Norrby, CEO for Discovery i Norden, siger om den internordiske lancering:

 -Jeg er stolt af at vi nu kan give vores brugere et helt nyt look og endnu mere underholdning på vores streamingtjeneste, som for eksempel nye programmer som ’Jaget vildt: Kendte på flugt’ og ’Stjerner i trøjen, en helt ny sæson af ’Over Atlanten’, BBCs naturdokumentarer og De Olympiske Lege i Tokyo til sommer. Alle vores brugere vil have adgang til de samme fantastiske serier, dokumentarer, sport og kanaler som de havde før, og i løbet af året vil vi tilbyde endnu flere enestående seeroplevelser og også lægge mere af vores sportsindhold over til discovery+, slutter han.

Læs også  Dplay inde i kampen om august